مقابله با فرقه گرایی در سایه تقریب مذاهب اسلامی

مقابله با فرقه گرایی در سایه تقریب مذاهب اسلامی
يکشنبه 31 شهريور 1392 - 21:38

لندن (العالم) ـ هفتمین کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اسلامی با عنوان "نقش تقریب مذاهب در مقابله با فرقه گرائی" در لندن پایتخت انگلیس برگزار شد .

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند که با توجه به محرومیت برخی گروه های اسلامی از مشارکت در امور سیاسی و صدور فتواهای تکفیری ، تقریب مذاهب می تواند نقش بسزائی در بازسازی و توسعه جوامع اسلامی و مقابله با فتنه های مذهبی و قومیتی ایفا کند.

" مصطفی القزوینی " رئیس مرکز اسلامی ایالت کالیفرنیا امروز در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار العالم گفت : علمای مسلمان  باید راه حلی برای مشکلات امت اسلامی از جمله جنگ ها و خونریزی ها پیدا کنند.

" عمرو الانصاری " خطیب وزارت اوقاف مصر نیز گفت: قتل مردم به اسم دین، کافر خواندن طرف مقابل ، مباح دانستن کشتار و ریختن خون و تعرض به ناموسش خطراتی است که امت اسلامی را گرفتار کرده است.

الانصاری بر لزوم تداوم هم اندیشی و مذاکرات بین مذاهب اسلامی و اتحاد مسلمانان تأکید کرد و افزود : اتحاد امت اسلامی توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز اعلام کرد: امت اسلامی باید منافع خود را تشخیص بدهد و ما نیز باید با یکدیگر رایزنی کنیم تا بتوانیم هدف ارزشمند " اتحاد بین مسلمانان " را محقق کنیم.

tt-22

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها