نصرالله: انتقال شیمیایی به لبنان، اتهامی مضحک است

نصرالله: انتقال شیمیایی به لبنان، اتهامی مضحک است
دوشنبه 1 مهر 1392 - 21:28

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی با تاکید بر نقش نیروهای مشترک در تامین امنیت ضاحیه بیروت گفت: از نيروهاي مشترك مي خواهيم به تمام مسئوليتهاي خود عمل نمايند و از اهالي ضاحيه مي‌خواهم با احترام کامل با نيروهاي امنيتي برخورد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که هم اکنون (شامگاه دوشنبه) از شبکه العالم درحال پخش است، تاکید کرد: با ايجاد امنيت "درون گروهی" و  خارج از چارچوب سازمان امنيت، مخالفيم و این در قاموس ما جایی ندارد و بخشي از فرهنگ ما نيست.
نصرالله ادامه داد: از زمان انفجار الرويس، مسئوليت خطير و فعاليت شبانه روزي به منظور جلوگیری از ورود خودروهاي بمب گذاري شده به منطقه را به عهده گرفتيم، اما برخي با تدابير امنيتي حزب الله براي تضمين امنيت و ثبات مخالفت كردند. البته مشكلات ايجاد شده طبيعي است.
وی افزود: استقرار نيروهاي امنيتي دروغ بودن اتهام عليه حزب الله را ثابت كرد و تلاش اعضاي حزب الله و اهالي منطقه در زمينه كنترل امنيت ستودني است.
به گفته نصرالله، كساني كه تدابير حزب الله براي كنترل امنيت را محكوم كردند، از كشته شدن مردم خوشحال بودند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: دولت مسئول اصلی امنیت تمام مناطق است، لذا هر منطقه ای را كه ارتش در آن حضور يابد، تخليه خواهيم کرد.

نصرالله درخصوص عوامل انفجار تروریستی لبنان گفت: توانستيم عامل پشت پرده انفجار الرويس را مشخص كنيم. عامل این انفجار یک جریان تكفيري است كه از سوريه آمده و اتباع لبناني و غيرلبناني را شامل می شود. در واقع عوامل انفجار الرويس تكفيري هايي هستند كه با مخالفان نظام دمشق همكاري دارند.  
دبیرکل حزب الله سپس خطاب به ارتش لبنان گفت: به ارتش مي گويم که امروز مسئوليت كامل ضاحيه به عهده شماست و شما توانایی و لیاقت تامین امنیت در این منطقه را دارید.
نصر الله سپس به موضوع سلاح شیمیایی سوریه پرداخت و با اشاره به شایعات موجود پیرامون امکان انتقال این سلاح ها به حزب الله، تاکید کرد: انتقال سلاح شيميايي سوريه به حزب الله اتهامي مضحك است، چرا که حزب الله در مورد استفاده از سلاح شيميايي به ممنوعيتهاي ديني و شرعی پایبند است. اتهام انتقال سلاح شيميايي به حزب الله، داراي پيامدهاي خطرناكي بوده و لبنان را در معرض خطر قرار مي دهد. بنابراین اتهام به حزب الله درباره برخورداري از سلاح شيميايي را قاطعانه تكذيب مي كنم و اين خبر بي اساس است.
وی همچنین درخصوص شبکه ارتباطی بی سیم حزب الله گفت: شبكه تماس بي سيم حزب الله براي شنود مكالمه هاي ديگران کاربرد ندارد.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود، حمله به سوريه را داراي پيامدهاي خطرناك براي منطقه و جهان دانست و گفت: اولين طرف خارجی كه از این حمله تاثير بپذيرد، لبنان است. ما با بررسي موضوع مداخله در سوريه در ميز مذاكره موافقيم و دعوت گروه مقابل از رييس جمهور آمريكا براي حمله به سوريه بزرگترين مداخله در امور داخلي این کشور است.

وی ادامه داد: خطر گروههاي تكفيري در سوريه مردم لبنان، ملتها و كشورها را تهديد مي كند. برخي دوستان منطقه اي تركيه دو سال قبل به آنكارا درباره خطر گروههاي مسلح در سوريه هشدار دادند.

نصرالله سپس با اشاره به کارشکنی برخی گروه ها در تشکیل دولت لبنان، تاکید کرد: با شركت هيچ جریانی در دولت مخالفت نمي كنيم و خواستار شركت تمام احزاب در آن هستيم، اما طرف مقابل به طور علني با شركت حزب الله در دولت جدید مخالفت می کند. با این حال برخي مي كوشند حزب الله را مسئول تشكيل نشدن دولت معرفي كنند (!)

دبیرکل حزب الله بر تشكيل دولت وحدت ملي با مشاركت همه گروه ها تاكيد كرد و افزود: مصلحت لبنان در اين است كه جریان مقابل، سهل انگاري را رها كند و براي تشكيل دولت در سطح و اندازه واقعي اش تلاش شود.

وي تاکید کرد: "وتو"ي مشاركت حزب الله در دولت لبنان از سوي گروه 14 مارس، نقشۀ عربستان بود.
 

پربیننده ترین خبرها