اوباما در مجمع عمومی: با چالشهای بزرگی مواجه شده ایم

اوباما در مجمع عمومی: با چالشهای بزرگی مواجه شده ایم
سه شنبه 2 مهر 1392 - 18:03

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به چالشهای بسیاری که آمریکا با آن مواجه شده، تأکید کرد: همه نظامیان آمریکایی عراق را ترک کردند و به حضور نظامی آمریکا در افغانستان نیز پایان داده می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باراک اوباما" بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با ادعای اینکه دنیا نسبت به 5 سال قبل با ثبات تر شده، گفت: برای جلوگیری از گسترش سلاح (هسته ای) که خطری برای آمریکا است، تلاش می کنیم.
وی با اشاره به حضور عناصر افراطی و افزایش استفاده از سلاح های ممنوع ادامه داد: خاورمیانه و شمال آفریقا طی دهه گذشته از این دو مشکل رنج بردند.
اوباما همچنین با مطرح کردن این ادعا که نظام سوریه از گاز سارین ضد شهروندان استفاده کرده، گفت: بحران سوریه و بی ثباتی منطقه از جمله چالشهایی است که جامعه جهانی با آنها مواجه است.
رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: اعضای شورای امنیت باید قطعنامه ای قوی صادر کنند که اطمینان یابند نظام سوریه به تعهدات خود در خصوص سلاح شیمیایی عمل می کند.
اوباما خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند که تصمیم بگیرد چه کسی بر سوریه حکومت می کند، و این مردم سوریه هستند که تصمیم می گیرند.
وی با این حال در سخنانی متناقض تأکید کرد: ما از مخالفان در سویه حمایت می کنیم، و باید نگرانی های اقلیتها در این کشور را در نظر بگیریم.

اوباما تأکید کرد: ادامه حمایت از مصر بستگی به بازگشت این کشور به سوی دموکراسی دارد.
وی با اشاره به متهم شدن آمریکا به حمایت از اخوان المسلمین مصر افزود: آمریکا پس از برکناری مرسی به عمد  از حمایت از هر طرفی اجتناب کرد.

درحالیکه رژیم صهیونیستی به دلیل داشتن سلاح های شیمیایی و اتمی بزرگترین تهدید برای خاورمیانه و مردم فلسطین به شمار می آید، اوباما بدون اشاره به این تهدید خطرناک گفت: برای از بین بردن شبکه های تروریستی در منطقه تلاش می کنیم و توانایی های دوستانمان را افزایش می دهیم و اجازه نمی دهیم در منطقه سلاح کشتار جمعی ایجاد شود.
وی افزود: از همه توانایی های خود از جمله قدرت نظامی برای تضمین منافع خود در خاورمیانه استفاده می کنیم، و صادرات انرژی از این منطقه دنیا را نیز تضمین خواهیم کرد.
باراک اوباما خاطرنشان کرد: بسیاری از طرفها به دلیل خودداری از استفاده از زور برای سرنگونی اسد، دچار یأس شدند.
اوباما ادامه داد: عقب نشینی آمریکا از سیاستهای خود خطرناک است و موجب ایجاد خلأ می شود.
وی تأکید کرد: مشکلات دنیای اسلام از خارج قابل حل نیست و خود کشورهای اسلامی باید این مشکلات را حل کنند.
اوباما خاطرنشان کرد: بحرانهای طایفه ای هنوز در بحرین، عراق و سوریه وجود دارد.
باراک اوباما با تأکید بر حمایتش از طرح "تشکیل دو کشور" در سرزمین فلسطین اظهار داشت: کشورهای عربی باید بدانند که مشکل فلسطین بدون به رسمیت شناختن تشکیل دو کشور قابل حل نیست.
وی مانند همیشه بر حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها