پدیده عجیب پس از زلزله مهیب پاکستان + عکس

پدیده عجیب پس از زلزله مهیب پاکستان + عکس
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 09:53

در پدیده ای کم سابقه و شاید بی سابقه، پس از زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری در پاکستان یک جزیره کوچک در نیم مایلی ساحل این کشور نمایان شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های پاکستان اعلام کردند که در نیم مایلی ساحل جنوبی این کشور ، جزیره ای کوچک سر از آب بر آورده است.
خبرگزاری شین هوا نیز نوشت: حرکت نیرومند زمین موجب شد سطح بستر دریا بالا بیاید و جزیره کوچکی ایجاد شود. تلویزیون های خبری پاکستان هم تصاویر جزیره سنگی را که در نزدیکی ساحل جنوبی کشور بیرون آمده است، نشان دادند.
مرکز لرزه نگاری آمریکا می گوید این زمین لرزه که ۷ و ۸ دهم درجه ریشتر قدرت داشت، در حدود ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی دلبندان دراستان بلوچستان، که با ایران وافغانستان هم مرزاست، روی داد.
از آنجا که مرکز زمین لرزه در عمق کم و 15 کیلومتری زمین قرار داشته است، زمین شناسان در این خصوص ابراز شگفتی کرده اند و می گویند چنین زمین لرزه هایی در مناطقی با این مشخصات نمی تواند باعث ایجاد جزیره شود و باید در انتظار تایید نهایی باشیم تا مشخص شود اصولا چنین حادثه ای اتفاق افتاده است یا نه و در صورت تایید سر بر آوردن جزیره از زیر آب بعد از این زمین لرزه، می توان با تحقیقات زمین شناسی بعدی علت آن را مشخص کرد.
این زمین لرزه درساعت ۴ و ۲۹ دقیقه بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) به وقت محلی به وقوع پیوست و به مدت 50 ثانیه ادامه یافت.
جان‌باختگان این زمین‌لرزه تا کنون به 208 نفر افزایش یافته همچنین بر اثر آن صدها نفر مصدوم و بسیاری از واحدهای مسکونی و راه‌های ارتباطی و خطوط برق‌رسانی تخریب شد.

تیم های نجات به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند ومقامات می گویند احتمال افزایش شمار کشته شدگان وجود دارد.
یک ایستگاه تلویزیونی پاکستان گزارش داد زمین لرزه در دیگر بخش های کشور و در برخی از شهرهای هند، از جمله دهلی نو احساس شد.
حدود شش ماه پیش نیز زلزله هفت و هشت دهم ریشتری در ایالت بلوچستان پاکستان، 41 قربانی گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها