گزارش دوربین العالم از تونل‌ها و شکنجه‌گاههای جوبر

چهارشنبه 3 مهر 1392 - 13:09

خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد، ارتش این کشور پس از درگیری های سنگین با عناصر جبهه النصره در منطقه "جوبر" در استان ریف دمشق، بیشتر این منطقه را تحت کنترل خود در آورده است.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی کرده روز چهارشنبه گزارش داد، منطقه جوبر که روزانه شاهد درگیری است ، برای گروه های مسلح اهمیت زیادی دارد زیرا کنترل این منطقه راه را برای نفوذ آنان به دمشق هموار می کند .
به گفته منابع نظامی، هیچ شهروندی تا شعاع 5 کیلومتری مناطق درگیری حضور ندارد، و نیروهای ارتش با تانک از محورهای راست و چپ وارد منطقه جوبر شدند و درگیری های سنگین در اطراف میدان "پارلمان" همچنان ادامه دارد .
این منبع تأکید کرد که گروه های مسلح تونل های بزرگ بسیاری را در منطقه جوبر حفر کرده اند .
وی افزود: گروه های مسلح به دلیل حضور قدرتمند ارتش سوریه، در شرایط عادی به سختی می توانند ساختمان ها را بمب گذاری کنند لذا تونل هایی را برای رسیدن به ساختمان ها و بمب گذاری آن حفر می کنند تا هنگام عبور نیروهای ارتش از کنار این ساختمان ها بمب های کارگذاشته شده را منفجر کنند و یکی از این تونل ها هنگام پیشروی ارتش در منطقه جوبر کشف شد .
نیروهای ارتش سوریه همچنین چند کارگاه بمب گذاری خودرو و شکنجه را کشف کردند، که گروه های مسلح در این اماکن بمب ها را در خودروهای مسروقه جاسازی و برای عملیات های انفجاری مهیا می کردند.

گروه های مسلح شهروندان ربوده شده را در مخفیگاه های خود شکنجه می کردند.
این منبع نظامی افزود: گروه های مسلح خودروهای شهروندان را سرقت می کنند و مالکین آن را سرمی برند و خودروها را پس از بمب گذاری در مناطق مختلف منفجر می کنند.
منابع نظامی اعلام می کنند که 70 درصد منطقه جوبر هم اکنون تحت کنترل ارتش سوریه است.

MKH-24-22:48 

پربیننده ترین خبرها