بیانیه برائت مخالفان سوری از ائتلاف ملی خارج نشین

بیانیه برائت مخالفان سوری از ائتلاف ملی خارج نشین
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 15:17

برخی از گروه های مخالف سوری با فعالیت تحت ِلوای گروه موسوم به " ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین " سوریه که تحت حمایت غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس است ، مخالفت کردند و خواستار ساماندهی مجدد آن در چارچوب اسلامی شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رویترز ، بر اساس بیانیه ای که در نواری ویدئویی و دراینترنت منتشر شده است ، دست کم 13 گروه از مخالفان از جمله جبهه النصره وابسته به القاعده و " گردان های أحرار الشام " و " لواء التوحید" ، این بیانیه را تایید کردند.
دراین بیانیه که مردی کهنسال آن را قرائت می کند ، آمده است که این گروه ، همه اقداماتی را که این تشکیلات درخارج و بدون هماهنگی با مخالفان در داخل سوریه انجام می دهند، به رسمیت نمی شناسد و درنتیجه ائتلاف و دولت مخالفان به ریاست " احمد طعمه " ، نماینده این مخالفان نیست و آن ها را قبول ندارد.
بر اساس این بیانیه ، از نظر گروه های مخالف ، کسی برای نمایندگی مخالفان ارجحیت دارد که در غم و مشکلات مردم سهیم بوده و نیروهایش در راه رسیدن به اهداف جانفشانی کرده باشند.
به موجب این بیانیه، گروه های یاد شده از به رسمیت شناختن ائتلاف ملی و دولت انتقالی به ریاست طعمه خودداری و تاکید کردند که ائتلاف ملی و دولت انتقالی، نماینده گروه هایی که این بیانیه را صادر کرده اند ، نیستند.
از زمان شروع بحران در سوریه از دو سال و نیم پیش ، اختلاف هایی میان گروه های اسلامی و کسانی که حامی روی کار آمدن دولت لائیک بعد از بشار اسد هستند ، به وجود آمد.
نفوذ مخالفان اسلام گرا از زمانی افزایش یافت که اعتراض ها از جنبش اعتراضی مسالمت آمیز به اقدام مسلحانه تبدیل شد که با حملات شدید نیروهای دولتی مواجه گردید.
دراین بیانیه آمده است که این گروه ها همه طرف های نظامی و غیرنظامی را به وحدت در چارچوب اسلامی آشکار بر اساس پایه و اساس قرار دادن شریعت به عنوان تنها منبع قانونگذاری فرا می خواند.
هویت فردی که بیانیه را قرائت می کند، قابل تشخیص نیست اما انتشار این نوار ویدئویی در چند صفحه در پایگاه های ارتباط اجتماعی ، مختص به گروه هایی مانند " لواء التوحید " است که گفته شده این بیانیه را امضا کرده اند.
صرف نظر از سوابق ایدئولوژیک ، تعداد زیادی از گروه های مخالف در داخل سوریه ، ائتلاف ملی مخالفان سوریه را که تحت حمایت غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس است ، قبول ندارند همچنین منتقدان این ائتلاف آنرا به نداشتن شفافیت در امور سیاسی متهم می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها