درگيري کردهای سوریه با تروریست های "داعش"

درگيري کردهای سوریه با تروریست های
جمعه 5 مهر 1392 - 14:15

دمشق(العالم)ـ درگيريها در مناطقی از حومه حلب و ادلب در شمال سوریه ميان کردها و تروریست های داعش ادامه دارد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار العالم از سوریه، درگيري ها میان عناصر گروه موسوم به "دولت عراق و شام" (داعش) و کردهای سوریه در چند روز اخیر شدت یافته كه شديدترين آنها در اطراف روستای آطمه در ريف ادلب روی داده و به "جنديرس" از توابع منطقه عفرين در ريف حلب كشيده شده است.

بنابراین گزارش، کردهای سوریه همچنین در درگیری با عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره در روستاي حميد در راس العين واقع در ريف الحسكه، این منطقه را از لوث تروریست ها پاكسازی كردند.

"يعرب خيربيك" كارشناس سوری در گفت وگو با شبکه العالم درخصوص درگیری های عناصر داعش با کردها، اظهار داشت: ضربه های وارد شده به تروریست ها توسط کردهای سوری موجب شده که عناصر مسلح از اليعربيه به سمت راس العين و مناطقی ديگر مانند اعزاز و ديگر مناطق مرزی بگريزند.

وی افزود: تركيه 4 روز قبل پس از فرستادن بيش از یکهزارو سیصد تروریست از جبهه النصره و داعش به داخل سوریه، گذرگاه مرزي تل ابيض را بست؛ بدين معنا كه "بازگشت ممنوع است".

منابع نظامی همچنین از پيشروی ارتش سوريه در اغلب مناطق درگيری در سوریه خبر دادند و اين در حالی است كه حلب به رغم كاهش شدت درگيريها، همچنان در راس مناطق ملتهب قرار دارد.

خبرنگار العالم گفت: مناطق دیرالزور، درعا، ادلب و حومه آن مناطق عملیاتی مهمی هستند؛ با این حال طی 3 روز گذشته درگیری ها در جنوب دمشق و حومه آن و به ویژه غوطه و کوه های "قلمون" شدت بیشتری گرفته است.

 

22:50

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها