نخستین واکنش هاآرتص به نزدیکی روابط ایران و غرب

نخستین واکنش هاآرتص به نزدیکی روابط ایران و غرب
شنبه 6 مهر 1392 - 11:28

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد، تحرکات دیپلماتیک اخیر ایران موجب شده است که کسی دیگر "پیشگویی‌های" رژیم صهیونیستی را در خصوص آینده برنامه هسته ای ایران باور نکند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هاآرتص در مطلبی به قلم "دیوید هریس" مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا، با اشاره به افسانه یونانی "کاساندرا" که به دلیل افسون شدن دیگر کسی پیشگویی‌های او را باور نمی کرد، اظهار داشت؛ اکنون این رژیم مانند کاساندرا شده و ایران نیز مانند "اسب تروا" در غرب نفوذ کرده است.
وی با اشاره به اینکه این رژیم در گذشته توانسته بود همه توجه ها را به سوی "تهدید" برنامه هسته ای ایران جلب کند، اذعان کرد؛ امروز چهره های جدید در دیپلماسی عمومی ایران وجود دارند که برخلاف تصویری که در گذشته از ایران ایجاد شده بود، مسائل را پیچیده می کنند.
این نویسنده صهیونیست خاطرنشان کرد: اکنون روحانی و ظریف در حال حرکت هستند، و با استفاده از رسانه ها و تسلطشان بر زبان انگلیسی و حضور در مجامع بین المللی، و شرکت در ماراتن دیلپماسی  تلاش می کنند تا پیام مسئولیت پذیری، برخورد باز و اعتدال را به دنیا برسانند.
وی ادامه داد: شکی نیست که آنها (ایرانی ها) اعتقاد دارند که غرب تمایلی برای مقابله با ایران ندارد، و از خطر درگیری نظامی با ایران دوری می کند .. آنها اکنون این برگه را در دست دارند.
نویسنده این مطلب در پایان تأکید کرد: بنابراین اسرائیل باید راه های مؤثرتری را برای جلب توجه و مقابله با برنامه هسته ای ایران پیدا کند، زیرا در غیر این صورت تنها گذاشته خواهد شد و به نابودی کشیده می شود.

پربیننده ترین خبرها