هلاکت عمر چچنی سرکرده "داعش" در حلب + تصویر

هلاکت عمر چچنی سرکرده
شنبه 6 مهر 1392 - 18:58

عمر چچنی از سرکردگان داعش (دولت اسلامی عراق و شام) وابسته به القاعده در جریان درگیری با افراد مسلح کرد در ریف حلب به هلاکت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "چچنی" همراه با نیروهایش قصد حمله به ارتفاعات روستاهای تل سلوره، جلمه، دیربلوط، دیوا و ملاخلیل را داشت.

خبرگزاری هاوار گزارش داد: پس از حمله عناصر "داعش" به روستاهای ناحیه جندیرس، شماری از اعضای داعش کشته شدند که دو جسد به دست یگان های مردمی "حمایت از کردها" افتاد و مدتی بعد مشخص شد یکی از اجساد متعلق به عمر از چچن؛ و دومی متعلق به ابومعاز از یکی از کشورهای آسیای میانه است.    

به گفته منابع مطلع، چچنی در نزدیکی روستای تل سلوره از توابع شهر کردنشین عفرین در ریف حلب غربی به ضربه گلوله نیروهای واحدهای حمایت از ملت کرد به هلاکت رسید.

عمر چچنی از رهبران القاعده در چچن همراه با صدها فرد مسلح با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه اوایل سال 2013 وارد سوریه شده بود. سازمان اطلاعات ترکیه مسئول جذب نیرو از جمهوری های آسیای میانه و انتقال آنان به شمال سوریه است.

وی در ماه مارس چند گروه جنگجو را در چارچوب ارتش مهاجرین و انصار که به یکی از گروههای اصلی جبهه النصره و پس از آن داعش وابسته به القاعده تبدیل شد، گرد آورد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قفقاز - که یک گروه اطلاع رسانی وهابی در آسیای میانه است- گروه تحت امر وی شامل حدود دو هزار فرد مسلح از ترکیه، افغانستان، پاکستان و قفقاز بود.

همچنین منابع نزدیک به جبهه النصره به خبرگزاری آسیا گفتند: ابوسمیر مسئول نظامی کل جبهه النصره بر اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در کنار خودروش به شدت زخمی شده و به احتمال زیاد به هلاکت رسیده است. منابع مزبور، مکان و زمان وقوع انفجار را بازگو نکرده و هنوز هیچ طرفی را متهم نکرده اند.

این گونه ترورها نشانه وجود رخنه امنیتی در جبهه النصره است، چنان که مسئول نظامی آن با بمب هدف قرار می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها