تشدید بحران انسانی در غزه با تخریب تونلها

تشدید بحران انسانی در غزه با تخریب تونلها
دوشنبه 8 مهر 1392 - 10:56

العالم - با تخریب بیشتر تونل های بین غزه و مصر که تا پیش از این به عنوان تنها راه وارد کردن کالاهای اساسی و مورد نیاز به این منطقه تحت محاصره به شمار می آمدند، مشکلات فلسطینی های غزه به شدت افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان بخش انرژی فلسطین می گویند: اگرچه ذخیره سوخت نیروگاه برق غزه در هفته جاری تا سطح 500 هزار لیتر افزایش یافته است، اما نیروگاه غزه همچنان با نیمی از توان خود کار می کند و همین امر موجب شده جریان برق 12 ساعت در روز و در بعضی مناطق تا 16 ساعت در روز قطع شود.

دفترهماهنگی امور بشردوستانه در فلسطین اشغالی وابسته به سازمان ملل (اوچا) در گزارشی اعلام کرد، در 3 ماه گذشته دست کم 300 تونل در مرز غزه و مصر توسط ارتش مصر تخریب شده است، و انتقال کالاها از 10 تونل باقی مانده انجام می شود.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی تنها 15 درصد کالاهای مشابه ماه ژانویه وارد غزه شده است.از جمله کالاهایی که ورود آن به غزه با کاهش روبرو شده است، مصالح ساختمانی و سوخت است که این امر ساکنان غزه را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

در روزهای 18 و 19 سپتامبر ماه جاری گذرگاه رفح پس از 7 روز تعطیلی بازگشایی شد ولی مجددا از 20 سپتامبر تا 28 سپتامبرمسدود شد. از روز شنبه هم گذرگاه به مدت 3 روز به صورت دو طرفه بازگشایی شد.

با این حال مسئولان فلسطینی تأکید دارند که برنامه این گذرگاه نیازهای مردم غزه را تأمین نمی کند.

مصر پس از حمله گروه‌های مسلح به سربازان مصری که طی آن 11 نفر کشته و تعدادی زخمی شدند، گذرگاه رفح را تعطیل کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها