با پایان ضرب الاجل 48 ساعته "داعش":

جنگ تروریست ها در حلب از سر گرفته شد

جنگ تروریست ها در حلب از سر گرفته شد
سه شنبه 9 مهر 1392 - 18:39

العالم - درگیری میان گروه های مسلح مخالف نظام سوریه در حلب، پس از 48 ساعت از سر گرفته شد و ارتش سوریه نیز همزمان تروریست ها را در داخل حلب و حومه آن هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از پایان مهلت 48 ساعته گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) که از دشمنان خود خواسته بود توبه کرده و سلاح هایشان را تحویل دهند، درگیری میان گروه های مختلف تروریستی در استان حلب از سر گرفته شد.

نیروهای داعش به مزرعه ای در غرب گذرگاه السلامه در مرزهای ترکیه که گروهک موسوم به "لشکر توفان شمال" از آن به عنوان زندان استفاده می کند، حمله کرد و توفان شمال هم در برابر این حمله از خود دفاع کرد.

از سوی دیگر واحدهای دفاع ملی کردها وابسته به حزب اتحادیه دموکراسی، ضمن تحکیم سیطره خود بر اکثر قسمت های محله شیخ مقصود شرقی و غربی در شهر حلب، گذرگاه موقتی را بازگشایی کردند.

خوشحالی کردها از دفع حمله داعش و شکست دادن تروریست های چچنی در محور "اطمه-جندیرس" در شمال ادلب و غرب حلب چندان طولانی نشد، زیرا القاعده مسئولیت حمله تروریستی اربیل را به عهد گرفت و دلیل آن را انتقام از کردهای همپیمان با کردهای سوریه اعلام کرد.

روز یکشنبه انفجار پیاپی 5 خودروی بمبگذاری شده، شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق در شمال این کشور را لرزاند که در پی آن چندین نفر کشته و مجروح شدند.

یک منبع نزدیک به واحدهای دفاع ملی کردها به "الاخبار" گفت: جریان های افراط گرا در منطقه اعم از دو شاخه "جهادی و اخوانی" در حال جنگ با حقوق قانونی ملت کرد و ارتکاب جنایت علیه آنها هستند.

علاوه بر این رویدادها، انفجار بزرگی در منطقه ای از جاده "الباب-قباسین" که تروریست ها ازآن به عنوان کارگاه ساخت مین استفاده می کردند، باعث هلاکت بیش از 20 تروریست و زخمی شدن تعدادی دیگر از آنها شد. منابع مطلع می گویند انفجار ناشی از اصابت موشک زمین به زمین به کارگاه بوده است.

درگیری در نزدیکی ساختمان تئاتر در منطقه "اللیرمون" در شمال غرب حلب هم منجر به هلاکت 6 تن از تروریست ها و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. شدیدترین درگیری ها در شمال و شمال شرقی "النیرب" رخ داد و دست کم 30 تن از تروریستها در درگیری با افراد مسلح عضو کمیته های مردمی فلسطین که از اردوگاه النیرب دفاع می کردند، به هلاکت رسیدند.

واحد حفاظت از کاخ دادگستری در جنوب قلعه حلب از نفوذ یک گروه تروریست از مسجد "الاطروش" به داخل کاخ دادگستری جلوگیری کردند.این درگیری نیز به کشته و زخمی شدن چندین تروریست ها منجر شد.کاخ دادگستری در منطقه قلعه در نزدیکی حلب تنها نقطه ای است که سربازان ارتش سوریه با یکدیگر در حلب ارتباط دارند و به دلیل نگهداری از آرشیو اسناد محاکمه های دادگستری حلب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارتش سوریه همچنین به مسیرهای امداد رسانی تروریست ها حمله و آنها را از مرز ترکیه دور کرد. در این حملات سه خودروی حامل مهمات و سلاح متعلق به تروریست ها در جاده الباب- بزاعه منهدم شد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین انبار مهمات تروریست ها را در مناطق "النقارین"، "الکاستیلو"، مجتمع مسکونی شمال حلب، "عنجاره" و "غرب المنصوره" منهدم کرد و چندین سکوی پرتاب موشک و خمپاره انداز تروریست ها را در روستاهای "کویرس"، "الجدیده" و "عربید" و "رسم العبود" و "کصیکص" بمباران کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها