بسته تشویقی آمریکا به برخی از اتباع عراق

بسته تشویقی آمریکا به برخی از اتباع عراق
پنج‌شنبه 11 مهر 1392 - 12:52

العالم - طرح اعطای روادید ویژه به اتباع عراقی که در جنگ عراق به آمریکا کمک کرده اند، یک گام دیگر به اخذ امضای باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نزدیک تر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با تصویب این طرح آنرا به سنا فرستاد و سنا نیز روز پنجشنبه آنرا تصویب خواهد کرد.

استفاده از این روادید ویژه از سال 2007 ، دوازده هزار پیمانکار و مترجم عراقی و افراد دیگر را که با ارتش آمریکا همکاری کرده اند قادر ساخته است به همراه اعضای خانواده خود به آمریکا مهاجرت کنند. تاریخ انقضای این روادید ویژه اوایل این هفته فرا رسید.  با این حال حدود 2000 متقاضی دیگر همچنان در فرایند های اداری هستند.

طرح اعطای روادید به این دسته از اتباع عراق به سالهای وخامت جنگ در این کشور باز می گردد زمانی که افراد کمک کننده به آمریکا مورد حملات هدفدار قرار گرفتند.

هدف از این طرح انتقال این افراد به آمریکا با سرعتی بیش از مهاجران عادی است. بیش از نود هزار تن از اتباع عراق در پی تصویب اولیه این طرح به آمریکا منتقل شدند با این حال این فرایند اکنون چندین ماه یا سال طول می کشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها