نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد؛

"فرصت تاریخی" برای همکاری اعراب و اسرائیل!

پنج‌شنبه 11 مهر 1392 - 18:39

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فراهم شدن "فرصت تاریخی" برای همکاری و رابطه میان این رژیم و کشورهای عربی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفتگوی رسانه ای اعلام کرد: در حال حاضر فرصت تاریخی برای کشورهای عربی فراهم شده است تا با اسرائیل به منظور برقراری امنیت منطقه ای و ثبات در سایه تهدید ایران که دو طرف را هدف قرار داده است، همکاری کنند.

یک رسانه رژیم صهیونیستی هم گزارش داد دیدارهایی به احتمال موفقیت ایران در فریب دادن آمریکا و انجام معامله با آن پرداخته است و یک مقام بلندپایه عرب از حاشیه خلیج فارس اخیرا به صورت پنهانی به اسرائیل (مناطق اشغالی) سفر کرد.

بررسی موضع کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در صورت پیروزی تلاشهای دیپلماتیک ایران و امریکا برای حل موضوع هسته ای محور اصلی این گفتگوی مقامات اسرائیل با مقامات برخی کشورهای عربی منطقه بوده است.

در همین حال سخنرانی بنیامین نتایاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نیز با واکنش تند پارلمان رژیم صهیونیستی مواجه شده است. برخی نمایندگان کنیسه سخنان وی در مقر سازمان ملل را رجزخوانی توصیف کرددند که اسرائیل در صف نخست جنگ قرار داده است.

بوفال اشتاینز وزیر ارتباط بین الملل کابینه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد اسرائیل با حل دیپلماتیک برنامه هسته ای ایران مخالفتی ندارد به شرط انکه این فرایند به نتیجه ای همچون لیبی منتهی شود.

وی همچنین مدعی شد: ایران تلاش می کند تا در حاشیه مذاکرات دیپلماتیک خود ضمن بهبود اوضاع اقتصادی برنامه هسته ای نظامی خود را نیز به پیش ببرد.

ین در حالی است که یعقوب بری، یکی دیگر از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است اسرائیل خواهان گزینه نظامی در مقابل ایران نیست و گزینه مذاکرات را ترجیح می دهد.

این وزیر صهیونیست نیز با تکرار اتهامات نخ نما شده مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به شکل ملموسی در اتخاذ تصمیمات مربوط به تحریم های بین المللی علیه ایران مشارکت داشت و این تحریم ها نباید پیش از برداشته شدن گام ملموس از سوی ایران، لغو شود.

پربیننده ترین خبرها