دهها فرد مسلح در غوطه شرقی کشته شدند

گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه
جمعه 12 مهر 1392 - 10:17

دمشق(العالم) - خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از مناطق مختلف سوریه، از موفقیت جدید ارتش در پاکسازی کامل شهر راهبردی "خناصر" در مسیر السلمیه – حلب خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، ارتش سوریه با در اختیار گرفتن کنترل این شهر راهبردی، اکنون می تواند کمک های خود را به مردم شهر حلب برساند.
به گزارش خبرنگار العالم بیشتر مناطق دمشق پایتخت سوریه برخلاف ریف دمشق که ازمدتها پیش در بحران به سر می برد، شاهد آرامش نسبی است و ارتش نیز برای مقابله با عناصر مسلح و تروریست و بازگرداندن ثبات به کشور به تعقیب این گروه ها در مناطق مختلف ادامه می دهد. 
مردم سوریه علیرغم فشارهای اقتصادی و امنیتی، تسلیم شرایط نشده و به همراه ارتش سوریه به پایداری در برابر گروه های مسلح مبادرت می کنند و این در حالی است که به دلیل اقدامات ضد بشری گروههای مسلح در بیشتر مناطق تحت کنترل آنان، مردم این مناطق مجبور به ترک خانه و محل سکونتشان شده اند.
خبرنگار العالم به نقل از منابع نظامی از پیشروی محسوس ارتش سوریه در اطراف مسجد حذیفه بن الیمان درجوبر خبر داد.
در همین راستا "ترکی صقر" دیپلمات سابق و کارشناس مسائل استراتژیک در گفت وگو با العالم تصریح کرد : ارتش سوریه در عملیات اخیر خود علیه گروه های مسلح به موفقیت های بزرگی به ویژه در اطراف دمشق، غوطه شرقی وغربی ، البرزه و قابون دست یافته است و پایگاه های جدید این گروه ها را کشف،سلاح ها و مهمات آنان را نابود و عناصر زیادی از گروه های مسلح و تروریستی را به هلاکت رسانده است.
منابع رسمی سوریه نیز از کشته شدن دهها فرد مسلح در درگیریهای غوطه شرقی خبردادند.
"بسام ابوعبدالله " رئیس مرکز پژوهش های استرتژیک سوریه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت :گاهی عملیات به کندی و گاهی نیز به سرعت پیش می رود زیرا همواره  مشکلاتی وجود دارد اما ارتش بر اساس طرح های خود برای مقابله با تروریستها، با ثبات قدم دراین مسیر گام برمی دارد.
وی افزود: عملیات پاکسازی غوطه برای مدتی به دلیل مساله سلاح های شیمیایی متوقف شد، که هدف از آن نیز مانع تراشی بر سر راه پیشروی ارتش سوریه بود اما بر اساس شواهد این گروهها به دلیل درگیری با یکدیگر با خطرات واقعی روبروهستند.
همچنین منابع نظامی اعلام کردند که در ریف حمص و اطراف آن مانند باب هود واقع در حمص و جوره الشیاح و ریف حمص شرقی نیز گروههای مسلح خسارتهای زیادی دیده اند.
MKH-3-22:32

پربیننده ترین خبرها