حمایت علنی از وزیر دفاع مصر برای ریاست جمهوری

حمایت علنی از وزیر دفاع مصر برای ریاست جمهوری
دوشنبه 15 مهر 1392 - 09:54

هواداران ارتش مصر در جشن نیروهای مسلح، خواستار نامزدی ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم دیروز هواداران ارتش مصر در جشن روز نیروهای مسلح در میدان التحریر قاهره، آشکارا از نامزدی ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

سایت روزنامه "الاهرام" مصر نوشت؛ حامیان ارتش در این جشن عبدالفتاح السیسی را رئیس جمهور مصر خواندند، و گروهی به نام "توحد" به جمع آوری امضا برای السیسی مشغول شد.

بر اساس برنامه ای که عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر پیش از این اعلام کرده بود، انتخابات پارلمانی در ماه فوریه سال جاری برگزار خواهد شد و پس از شکل گیری پارلمان جدید، انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

دعوت از السیسی برای نامزدی در انتخابات در حالی است که دیروز همزمان با جشن نیروهای مسلح، در تظاهرات حامیان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، دست کم 51 تن کشته، بیش از 280 تن زخمی و 423 تن بازداشت شدند.

محمد مرسی یک سال پس از به قدرت رسیدن در پی شدت یافتن اعتراضات مردمی توسط ارتش از قدرت خلع شد. در پی بازداشت مرسی و دیگر سران اخوان المسلمین تحصن ها و اعتراضات گسترده ای در مصر شکل گرفت که این تظاهرات در نهایت به شدت سرکوب شد. اخوان المسلمین با حکم دولت رسما منحل شد، اما تظاهرات حامیانش ادامه دارند. قرار است مرسی و دیگر سران ارشد اخوان المسلمین محاکمه شوند.

روز گذشته تنها حامیان ارتش تصاویر ژنرال عبدالفتاح السیسی را بر دست نداشتند، حامیان مرسی نیز تصاویر وی را در دست گرفته بودند البته یا روی آن خط کشیدند، یا زیر پا لگد مال لگد مال کردند و یا خواستار بازداشت و محاکمه السیسی شدند.

«احمد محمد علی» سخنگوی نیروهای مسلح مصر ماه گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود السیسی تصمیمی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها