موانع اصلی نشست ژنو 2 از نظر نماینده سوری

موانع اصلی نشست ژنو 2 از نظر نماینده سوری
سه شنبه 16 مهر 1392 - 18:21

دمشق(العالم) – نماینده مجلس سوریه با اشاره به صداقت دولت این کشور در نابودسازی سلاح شیمیایی، برخی کشورها مانند عربستان و ترکیه را از موانع اصلی برگزاری نشست ژنو 2 عنوان کرد.

"فیصل عزوز" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: صداقت دولت سوریه در زمینه نابودسازی سلاح شیمیایی این کشور باعث شده که وزرای خارجه آمریکا و روسیه بر ضرورت برگزاری نشست ژنو2 تاکید کنند.
وی افزود: سوریه در زمینه توافق های صورت گرفته برای نابودسازی سلاح شیمیایی این کشور هیچ نیرنگی به کار نمی برد و نشست ژنو 2 را اقدامی متعادل می داند اما واقعیت این است که هنوز هم موانع متعددی در مسیر برگزاری این نشست قرار دارد.

وی برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و ترکیه را از موانع اصلی بر سر راه برگزاری نشست ژنو2 دانست و اظهار داشت: این دو کشور همچنان بر مسلح کردن هرچه بیشتر گروه های مسلح و عملیات بیشتر برای نابودی سوریه پافشاری می کنند ولی واقعیت این است که اگر آمریکا اراده کند، این موانع را به سادگی کنار می زند.

عزوز با بیان این که آمریکا در حل و فصل بحران سوریه نقش اساسی دارد، اظهار داشت: ایالات متحده همچنان تصمیم نهایی را به ابزارهای محلی و منطقه ای خود واگذار نمی کند و همچنان درباره نشست ژنو2 و حل و فصل بحران سوریه با استفاده از راه های سیاسی، مبهم عمل می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها