رسوايي بي بي سي انگليس با انتشار مصاحبه جعلی

رسوايي بي بي سي انگليس با انتشار مصاحبه جعلی
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 12:56

شبكه بي بي سی تنها دو ساعت پس از قرار گرفتن فیلم اصلی مصاحبه با یک پزشک انگلیسی درباره حمله شیمیایی به غوطه شرقی در حومه دمشق، از سایت یوتیوب خواست این فیلم را حذف کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "اینفووارز" تأکید کرد: در ویدیوی اصلی مصاحبه بی بی سی با "رولا هالام" پزشک زن انگلیسی وی می گوید: "به نظر می آید که شمار بسیاری از افراد دچار سوختگی های شدیدی شده اند که ممکن است با بمبهای ناپالم به وجود آمده."
خبرگزاری "سانا" به نقل از این سایت نوشت، وقتی برای دومین بار این فیلم از بی بی سی پخش شد، اظهارات هالام تغییر کرد؛ به صورتیکه وی گفت: "به نظر می آید که شمار بسیاری از افراد دچار سوختگی های شدیدی شده اند که به نظر می آید این جراحات در نتیجه سلاح شیمیایی باشد ".
اینفووارز افزود: به نظر می‌آید که این فیلم برای پخش دوم جعل شد تا اینگونه به نظر بیاید که حوادث در نتیجه حمله شیمیایی صورت گرفته.. در این فیلم چهره هالام محو شد به صورتیکه تشخیص حرکت لبهای او و فهمیدن گفته هایش از این طریق غیر ممکن است.
این سایت تأکید کرد، جانبداری هالام از حمله نظامی به سوریه و ارتباط او با گروه موسوم به "ارتش آزاد" و فعالیت محرمانه اش در سوریه، دلیل تلاش شدید بی بی سی برای حمایت از حمله نظامی به سوریه و استفاده از هالام جهت ساخت فیلم تبلیغاتی در این زمینه را رسوا می کند.

کرگ مورای سفیر سابق انگلیس در ازبکستان، می گوید: فیلم مصاحبه بی بی سی با این پزشک به نظر می آید که تحریف شده است، تا این گونه القا شود که حمله به غوطه شرقی با استفاده از سلاح های شیمیایی صورت گرفته است.

پایگاه تحلیلی اینفو وارز با اشاره به اقدام حامیان گروه های مسلح در انتشار فیلمهایی جعلی از مجروحان و حوادث سوریه، خاطر نشان کرد: بسیاری از فیلم هایی که درباره حوادث سوریه ارائه می شوند، تصاویر جعلی و تحریف شده از مجروحان و کشته ها را نشان می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها