تحصن نماینده زن عراقی برای نجات خانواده‌های بعقوبه

تحصن نماینده زن عراقی برای نجات خانواده‌های بعقوبه
چهارشنبه 17 مهر 1392 - 20:25

نماینده زن پارلمان عراق، برای جلوگیری از کوچاندن خانواده های مورد تهدید القاعده در بعقوبه، در منازل آنان تحصن می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مُنا العمیری" نماینده استان دیاله در مجلس نمایندگان عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در منازل خانواده هایی که القاعده تهدید به قتل اعضای آن کرده است، تحصن خواهد کرد.

العمیری همچنین اعلام کرد که با خود کفن به همراه خواهد داشت، زیرا به گفته وی در هر لحظه امکان کشته شدنش به دست القاعده وجود دارد. به گفته العمیری، تحصن او در منازل این خانواده ها پیامی به دولت و مجلس نمایندگان است که هر چه زودتر اقدامی برای سرکوب اعضای القاعده و گروه های خشونت طلب و افراطی انجام دهند.

عضو مجلس نمایندگان عراق افزود: القاعده خانواده هایی را در منطقه الکاطون در 6 کیلومتری غرب شهر بعقوبه مرکز استان دیاله تهدید به قتل کرده است که تحصن وی در منازل همین خانواده ها به زودی آغاز خواهد شد.

العمیری تاکید کرد: مردم بهای سنگین عقاید باطل گروه های مسلح افراطی از جمله القاعده را پرداخت می کنند و هدف از تحصن در خانواده های تهدید شده به قتل، مقابله با این گروه ها است. برخی خانواده های ساکن شهر بعقوبه به علت حملات القاعده عزیزان خود را از دست دادند و القاعده همه املاک آنها را به آتش کشیده و این خانواده ها سرانجام مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

نماینده زن مجلس عراق افزود: القاعده اعضای خانواده های ساکن بعقوبه را برای نیل به اهداف تفرقه افکنانه خود به قتل می رساند، در حالی که اعضای این خانواده هیچ گناهی مرتکب نشده اند. 

تاکنون بیش از 400 خانواده ساکن بعقوبه خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند و به منطقه ای دیگر کوچیده اند.

العمیری همچنین از مجلس نمایندگان خواست که کمیته ای را برای تحقیق درباره کوچاندن اجباری خانواده های شهر بعقوبه تشکیل دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها