تلاش ناکام تروریست‌ها برای بازپس گیری "خناصر"

تلاش ناکام تروریست‌ها برای بازپس گیری
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 19:39

ریف حلب، العالم - با مقاومت ارتش سوریه، تلاش عناصر مسلح تروریست برای بازپس گیری منطقه آزاد شده خناصر به شکست انجامید.

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه، پس از موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی منطقه خناصر در ریف حلب، تلاش های مکرر عناصر مسلح برای بازپس گیری این منطقه مهم و راهبردی با شکست مواجه شد و درگیری ها در این منطقه تا ظهر امروز همچنان ادامه داشت.

ارتش سوریه همچنین در شهر حلب و حومه آن، شماری از عناصر مسلح را به هلاکت رساند و تعدادی از آنان را زخمی کرد و کاروان هایی از خودروهای آن ها را در دیر حافر، عبطین، اللیرمون، دریاچه الجبول، محور تل عرن، الرضوانیه، شهر السفیره، کفر حمرا، کاستلو در نزدیکی روستای شربع واقع در ریف حلب را منهدم کرد. این خودروها حامل سلاح و مهمات بودند.

در این میان شماری از عناصر مسلح تلاش کردند به اطراف مسجد جامع اموی در منطقه قدیمی حلب نفوذ کنند که نیروهای ارتش سوریه شماری از آنان را کشته وتعدادی دیگر را زخمی کردند.

رزمندگان ارتش سوریه همچنین تعدادی از عناصر مسلح را در منطقه الارمن به هلاکت رساندند و تلاش شماری از عناصر مسلح برای نفوذ به منطقه صلاح الدین را ناکام گذاشتند و کنترل شماری از ساختمان های نزدیک به مسجد جامع بلال حبشی و ساختمان مکی را به دست گرفته و شماری از عناصر مسلح را که در این ساختمان ها مخفی شده بودند، به هلاکت رساندند که از میان آن ها "عبدالمنیم حسین" از ترکیه و "صالح محی الدین" و "محمد خیر الغانم" و "احمد مصطفی" و "محمد الحمصی" قابل شناسایی بودند.

از لاذقیه نیز خبر می رسد که نیروهای ارتش در عملیات آزادسازی روستای الناجیه در حومه شمالی اللاذقیه، 32 تن از عناصر مسلح "جبهه النصره" را به هلاکت رسانده، 41 تن را زخمی کردند که از میان آن ها، "ثائر السید علی" تابعیت مصری داشت.

نیروهای ارتش سوریه همچنین 39 تن از عناصر مسلح را در روستای الدره به هلاکت رسانده و 35 تن از عناصر جبهه النصره را زخمی کردند که چند تن از کشته از جمله شيخ "احمد عبد الرحمن"، "سفيان أبو العاطي"، "بكر السيد خالد" و"خالد الدهشوري" تابعیت مصری و "عثمان ابوالربیع" تابعیت مصری داشت و از فرماندهان سازمان دولت اسلامی عراق و شام به شمار می رود.

 همچنین دو خودرو نظامی در روستای الربیعه به دست نیروهای ارتش منهدم شد و 39 تن از عناصر مسلح کشته و 19 تن زخمی شدند که "ابوالخطاب الانطاکی" از فرماندهان سازمان دولت اسلامی در عراق و شام در میان کشته ها بود. در روستای دروشان در حومه اللاذقیه نیز 9 تن از عناصر مسلح کشته و 32 تن زخمی شدند که اکثر آن ها ملیت هایی غیرسوری داشتند.

در استان القنیطره نیز شماری زیادی از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند که اکثر آن ها از ملیت هایی غیرسوری از کشورهای عربی و دیگر کشورها بودند و از میان آن می توان به عبدالله عبوده عطیف، از قفقاز، صالح عبدالرحمان الغدامسه از لیبی، حسام الدین وده از الجزایر، عبدالرحمان المسفر از عربستان سعود، عدی عبود الراضی از عراق اشاره کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها