تسلط نهادهای اطلاعاتی قطر وترکیه براخوان مصر

تسلط نهادهای اطلاعاتی قطر وترکیه براخوان مصر
جمعه 19 مهر 1392 - 11:14

العالم - یکی از رهبران سابق اخوان المسلمین گفت: هم اکنون سازمانی بین المللی تحت نظر اطلاعات ترکیه و قطر فعالیتهای این گروه در مصر را مدیریت می کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "طارق البشبیشی" درگفت وگو با روزنامه "المصری الیوم" خاطرنشان کرد: این سازمان بین المللی گروه اخوان المسلمین مصر را رهبری می کند و با ایمیل، فیس بوک و ابزار دیگرکه تاکنون کشف نشده اداره و کنترل فعالیتهای اخوان را برعهده دارد.

وی افزود: گروه اخوان المسلمین مصر هنوز قدرتمند است و می تواند دولت را از پای درآورد به ویژه این که قطر و ترکیه در مرحله اخیر، کمک های مالی زیاد و بی سابقه ای به این گروه ارایه داده است.

این عضو ارشد سابق اخوان المسلمین اظهار داشت: دکترمحمود حسین دبیر کل گروه و دکتر محمود عزت معاون رهبر اخوان و دکتر جمعه امین یکی از رهبران اخوان ، که در مصر فعالند، ابزار این سازمان بین المللی برای هدایت فعالیت های گروه اخوان هستند.

وی تصریح کرد: مدیریت این گروه هم اکنون مرکزی نبوده و کمیته های گروه در استانها آن را رهبری می کنند و فعالیتهای این کمیته ها نیز به میزان ارتباط مسئولین کمیته ها با رهبران این سازمان بین المللی بستگی دارد.

البشبیشی علیرغم اینکه ریاست کمیته تحلیل سیاسی حزب آزادی وعدالت را بر عهده دارد، گفت: گروه اخوان به دلیل اعتراض وی به مدیریت اخوان پس از انقلاب ، عضویت وی را لغو کرده است .

وی افزود: قرار شد با حضور مختار نوح و شامح عید دو رهبر سابق گروه، مرکز جریان فکری برای بررسی دیدگاه های گروه اخوان تشکیل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها