پشت پردۀ ماجرای توهین به صحابه در عراق

پشت پردۀ ماجرای توهین به صحابه در عراق
جمعه 19 مهر 1392 - 18:00

العالم، بغداد - شیخ "حسین طعیمه" پژوهشگر اسلامی عراقی، اشخاصی که مردم را با دشنام دادن به صحابه و همسران پیامبر(ص) تحریک می کنند، مسئول هرگونه فتنه طایفه‌ای و قربانی شدن افراد بی‌گناه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انتشار ویدئویی از شخصی به نام "ثائر الدراجی" که به اصحاب پیامبر (ص) ناسزا می گوید و عده ای نیز وی را همراهی می کنند، فتوای آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق را به همراه داشت. آیت الله سید علی سیستانی این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را مخالف اخلاق و سیره اهل بیت (ع) برشمرد. "نوری مالکی" نخست وزیر عراق هم با محکوم کردن این اقدام دستور بازداشت عاملان این اقدام را صادر کرد.

واکنش تند شیعیان به این اقدامات همچنان ادامه دارد. شیخ "حسین طعیمه" پژوهشگر اسلامی عراقی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، سکوت در قبال چنین اقداماتی را رد کرد و گفت: به طور حتم، رفتار مزبور از سوی اندیشمندان محکوم است، چون عامل ایجاد فتنه طایفی و مذهبی بوده و باعث قربانی شدن بی گناهان می شود؛ فتنه ای که هزاران بی گناه قربانی آن می گردند.

شیخ طعیمه افزود: اشخاصی که چنین اقدامهایی انجام می دانند چه نسبت به پیامدهای آن آگاه باشند یا نباشند، مسئول خون هایی هستند که ریخته می شود چون شایسته نیست انسان به پیروان سایر مذاهب و ادیان دشنام دهد.چنین رفتاری، جزو اخلاق اهل بیت (س) نیست، نباید اشتباه را با اشتباه پاسخ داد، لذا درست نیست در برابر زوار امام محمد جواد (ع)، به صحابه و همسران پیامبر (ص) دشنام داد.   

این شخصیت عراقی نقش مرجعیت در محکوم ساختن چنین اقدامی را ستود و آن را فرصتی مناسب به منظور جلوگیری از وقوع جنگ داخلی یا طایفه ای در عراق دانست.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها