شرکتهای فرانسوی در انتظار بهبودی روابط با ایران

شرکتهای فرانسوی در انتظار بهبودی روابط با ایران
يکشنبه 21 مهر 1392 - 13:51

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، مجامع دیپلماتیک فرانسه پس از دیدار تاریخی رؤسای جمهوری ایران و فرانسه منتظر بهبود روابط تهران و پاریس هستند .

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه در گزارشی از پاریس با اشاره به دیدار اخیر "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران و "فرانسوا اولاند" همتای فرانسوی ایشان در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تجار و صاحبان شرکت های بزرگ فرانسه خواهان بهبود روابط این کشور با ایران هستند، و برای تحقق این امر تلاش می کنند تا پس از مدت ها بار دیگر وارد بازار ایران شوند.
"میشل لولون" کارشناس سیاسی و فعال فرانسوی به خبرنگار العالم گفت: بی توجهی دولت پاریس به دوستی قدیمی ایران و فرانسه بسیار نگران کننده است و آغاز مجدد مذاکرات  فرانسه با ایران بسیار امیدوارکننده خواهد بود .
ناظران سیاسی معتقدند ؛ دیپلماسی متغیر غرب در قبال ایران بخشی از سیاست های مخفی اش در قبال این کشور است ولی تجار و شرکت های بزرگ غربی تلاش می کنند که سران آمریکا و اروپا را به پذیرفتن واقعیت ها وادار کنند و به بازار ایران راه یابند.

"کمیل الساری" کارشناس اقتصادی در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کرد: شرکت ها انتظار ندارند که تحریم های ایران لغو شود تا بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند بلکه همیشه به دنبال بازاری برای خود هستند و همه امور ژئواستراتژیک و سیاسی و تحولات احتمالی را بررسی می کنند. 
موافقت دادگاه عالی اتحادیه اروپا با لغو تحریم هفت بانک و مؤسسه ایرانی که به ادعای همکاری در مساله هسته ای ایران تحریم شده بودند ، نشان داد که غرب چه سیاست های نادرستی را در قبال ایران دنبال می کند .
ناظران معتقدند که نحوه تعامل غرب با ایران در چند ماه گذشته نشان خواهد داد که غرب واقعاً چه سیاست هایی را در قبال ایران اتخاذ کرده است .  

MKH-12-23:04

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها