عشایر حلب، بیعت با سرکرده داعش را تکذیب کردند

عشایر حلب، بیعت با سرکرده داعش را تکذیب کردند
يکشنبه 21 مهر 1392 - 23:22

به گزارش پایگاه خبری العالم 4 تن از سران بزرگ ترین قبایل حلب ضمن تکذیب بیانیه داعش مبنی بر بیعت قبایل حلب با این گروهک، گفتند: ابوبکر البغدادی، شخصیتی موهوم است و وجود خارجی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مشایخ این قبایل اظهار داشتند: تعداد بسیار کمی از عشایر حلب در گروههای تروریستی حضور دارند و اغلب آنها همراه ارتش عربی سوریه و علیه تروریست ها هستند.

به نوشته پایگاه خبری آسیا نیوز، سران عشایر تاکید کردند که اغلب شیوخ عشایر در منطقه ریف ادلب خارج از سیطره داعش بوده و ضمن دفاع از مناطق متعلق به خود، منتظر رسیدن ارتش هستند تا به آن بپیوندند و هرگز تسلیم هیچ تشکیلات و دولتی غیر از دولت سوریه نخواهند شد.

مشایخ قبایلی که خبرگزاری آسیا با آنان مکالمه تلفنی انجام داده، در توضیح ساختگی بودن فیلم مربوط به بیعت قبایل با داعش افزودند: "اگر این ادعا درست است، چرا نام این عشایر و نام مشایخی که با بغدادی ملعون بیعت کرده اند، به میان نیامده است؟"

آنان تاکید کردند: بغدادی که در فیلم از وی به عنوان "امیرالمومنین"! نام برده می شود، یک شخصیت خیالی است و اعضای تشکیلات داعش مزدورانی هستند که به فکر خدمت به عشایر یا مردم سوریه نیستند، بلکه فقط در خدمت دشمنان امت عربی و اسلامی قرار دارند.

یادآور می شود، پایگاههای اینترنتی وابسته به تکفیری های "داعش" در روزهای اخیر با انتشار خبر و فیلم ها و تصاویری مدعی شدند که سه گروه از عشایر حلب با این تشکیلات تندرو بیعت کرده و برای آنان ضیافتی برپا کرده اند.

این منابع ادعا کردند که این سه گروه از بارزترین عشایر حلب و استانهای الرقه و الحسکه هستند که با داعش و امیر آن موسوم به ابوبکر بغدادی قرشی بیعت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها