ظریف: انتظار حل موضوع هسته ای را در یک جلسه نداریم

ظریف: انتظار حل موضوع هسته ای را در یک جلسه نداریم
دوشنبه 22 مهر 1392 - 19:06

العالم - وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 عازم ژنو شده است ، تاکید کرد که انتظار نداریم موضوع هسته ای در یک جلسه حل و فصل شود .

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم، محمد جواد ظریف در داخل هواپیمای عازم ژنو طی سخنانی، تحرک دیپلماتیک بر اساس مدت زمان مشخص را، اساس بسته پشنهادی ایران در این مذاکرات دانست .

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز امیدواری در باره حل موضوع هسته ای درطول یکسال آینده ، تاکید کرد:گفت و گوهای ژنو محلی برای آزمایش اراده طرف دیگر است. 

تیم مذاکره کننده ایران به ریاست ظریف بعد از ظهر امروز دوشنبه برای مذاکره با گروه 5+1 در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وارد ژنو شده است.

"سیدعباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌المللی، "مجید تخت‌روانچی" معاون اروپا و آمریکا، "حمید بعیدی‌نژاد" مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، "داوود محمدنیا" مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و "محمد امیری" از سازمان انرژی اتمی ظریف را در این نشست همراهی می‌کنند.

این دومین دور مذاکرات ایران با گروه 5+1 در زمان ریاست جمهوری دولت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران است.

دور نخست این مذاکرات بین محمد جواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها