امدادرسانی به تروریستهای جبهه النصره از خاک ترکیه

امدادرسانی به تروریستهای جبهه النصره از خاک ترکیه
سه شنبه 23 مهر 1392 - 22:45

دبیرکل حزب دموکرات کُردهای سوریه فاش کرد که دولت ترکیه، برای جنگجویان گروه تکفیری و تروریستی "جبهه النصره" در خاک خود، پایگاه های پزشکی و خط امدادگری ایجاد کرده است.

"جمال محمود" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: جبهه النصره، گروهی تاریک دلی است که جز ویرانگری، برنامه ای ندارد، آن ها خیال مطرح کردن ایدئولوژی بازگرداندن تاریخ به عقب را در سر می پرورانند در حالی که چنین ایده ای، دروغ و توهمی بیش نیست و هر انسان عاقلی می داند که تاریخ را نمی تواند به عقب برگرداند.
وی افزود: آن ها تفکراتی ویرانگر و برنامه هایی در جهت منافع کشورهای منطقه و بیگانگان دارند. در این مرحله آن ها مناطق کُردنشین را در محور فعالیت های خرابکارانه خود قرار داده اند.
دبیرکل حزب دموکرات کُردهای سوریه خاطر نشان کرد: آن ها سعی می کنند با اعمال فشار بر مناطق کردنشین، برخی از نیروهای سیاسی در این مناطق را وادار کنند به ائتلاف استانبول بپیوندند، در درجه دوم تلاش آن ها بر اساس اعمال فشار بر مردم این مناطق، برای موضع گیری ضد گروه های حمایت از مردم در سوریه است، آن ها می خواهند این واحدهای مردمی را عامل ناامنی مناطق کردنشین نشان دهند.
وی گفت: نیروهای کُرد که در مناطق کردنشین مستقر هستند، اطمینان دارند که ترکیه با جبهه النصره همکاری می کند و زمینه عبور نیروهای این گروه از مرز ترکیه به سوریه را فراهم می کند و به حمایت لجستیک از آن ها همت می گمارد و در پشت جبهه نیز در مناطق مرزی، مراکزی جهت امدادرسانی و رسیدگی پزشکی به جنگجویان زخمی این جبهه ایجاد کرده است.
جمال محمود تصریح کرد که حزب دموکرات کُردهای سوریه، همچنان در منطقه کردنشین سوریه حضور دارد و چند صد عضو دارد که همگی در خدمت دفاع و حمایت از ملت کُرد در سوریه هستند.

15-17:00
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها