ادامه پاکسازی حومه دمشق به‌دست ارتش سوریه+فیلم

جمعه 26 مهر 1392 - 10:41

دمشق، العالم ـ مقامات سوریه در حالی از کشته شدن سرلشکر جامع جامع مسئول شاخه امنیت مرکزی در استان دیرالزور خبر دادند که ارتش سوریه در آستانه پاکسازی کامل حومه پایتخت، در چندین روستا در ریف دمشق در حال پیشروی است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، روستای البویضه که نقطه مهم تجمع گروه های مسلح در ریف جنوبی دمشق به شمار می آمد، پس از عملیات نظامی دقیقی از چندین محور و کشته شدن دهها تن از عناصر مسلح، به کنترل ارتش سوریه درآمد.

یک نظامی سوری حاضر در این منطقه به خبرنگار ما گفت: هدف اصلی نیروهای ما بستن راه ارسال کمکها میان العساله و منطقه "حجیرة البلد" بود. نیروهای ارتش مستقیما در منطقه الحسینیه پیشروی کرده اند.

درگیریها در این روستا بسیار شدید بود، چرا که همه انواع سلاح در آن استفاده شد و رویارویی مستقیم با گروه های مسلح صورت گرفت. گروه های مسلح از برخی خانه های غیرنظامیان به عنوان محلی برای اختفای خود استفاده کرده بودند.

یک نظامی سوری دیگر که در این منطقه حضور داشت نیز با اشاره به یک خودروی تخریب شده متعلق به گروههای تروریستی گفت: این خودرو را باندهای تروریست مسلح برای انتقال مجروحان و انتقال مهمات خود استفاده می کردند که در حمله ارتش منهدم شد.

در این منطقه بسیاری از ساختمانها در دو طرف جاده تخریب شده و حتی قداست مسجد روستا نیز مانع از هجوم عناصر مسلح به آن نشد و این مسجد به شدت آسیب دید. تجهیزات و استحکامات گروه های تروریستی مسلح، بیانگر ماهیت کمکهایی است که از سوی حامیان خارجی خود دریافت می کنند.

دوربین العالم همچنین ساختمانهایی که تحت اشغال گروه های مسلح بودند، از جمله بیمارستان صحرایی تروریست ها را به نمایش گذاشت. به گفته خبرنگار ما گروه های مسلح مجروحان خود از مناطق هم جوار را به این ساختمان منتقل می کردند.  

ارتش سوریه همچنین منطقه غربه و روستای حجیره البلد را تحت محاصره در آوردند و روستای حجیرة البلد را پاکسازی کردند. با این اقدام ارتش، روند درگیری ها در این منطقه از ریف دمشق تغییر کرده و محاصره گروه های مسلح در چندین محور در روستای الحجیره و غربه تکمیل شده است.

07:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها