یکهزار سلفی اردنی در سوریه می جنگند

یکهزار سلفی اردنی در سوریه می جنگند
شنبه 27 مهر 1392 - 16:56

العالم - یک جریان سلفی اردنی شمار عناصر در حال جنگ خود در سوریه را یک هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری یو پی ای، "محمد الشلبی" ملقب به "ابی سیاف" از سرکردگان ارشد جریان سلفی اردن اعلام کرد که شمار اردنی هایی که در سوریه در کنار گروهک های تروریستی "جبهه النصره"، "دولت عراق و شام" و "احرار الشام" می جنگند، به یک هزار نفر رسیده است.

"دولت عراق و شام" گروهکی تروریستی است که در عراق و سوریه جنایات های فراوانی علیه مردم این دو کشور انجام داده است؛ سرکرده این گروهک تروریستی "ابوبکر البغدادی" می باشد.

این گروهک تروریستی در 15 اکتبر سال 2006 با نام اولیه "دولت اسلامی عراق" تشکیل شد.

گروهک تروریستی جبهه النصره نیز گروهی سلفی است که اواخر سال 2011 در بحبوحه بحران سوریه در این کشور تشکیل شد؛ سرکرده این گروهک "ابومحمد الجولانی" ملقب به "الفاتح" و از اهالی دمشق است.

"احرار الشام" نیز بزرگ ترین گروهک تروریستی سلفی فعال در سوریه است.

 با گذشت 31 ماه از آغاز جنگ در سوریه تاکنون بیش از یک صد هزار نفر از مردم بی دفاع این کشور توسط گروهک های تروریستی وابسته به غرب و رژیم های مرتجع عرب به خاک وخون کشیده شده و بیش از هفت میلیون نفر از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور نیز آواره شده اند و خسارت های سنگینی به اقتصاد این کشور وارد شده است. جنگی که به عقیده ناظران هدف اصلی آن خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و نابودی و تجزیه همیشگی سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها