صهیونیستها حرم ابراهیمی را به روی فلسطینی‌ها می بندند

صهیونیستها حرم ابراهیمی را به روی فلسطینی‌ها می بندند
يکشنبه 28 مهر 1392 - 21:48

رژيم صهيونيستي، با هدف زمینه سازی برای برگزاری مراسم صهیونیست های افراطی در حرم ابراهيمي در روزهای جمعه و شنبه آینده، آن را به روي نمازگزاران و زائران مي بندد.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، مقامات رژيم صهيونيستي دستور بسته شدن حرم ابراهيمي در شهر الخيل در كرانه باختري در روزهاي جمعه و شنبه بر روي مسلمانان را صادر كرد.
اين رژيم در اقدامی اهانت آمیز در روزهاي مذكور به صهيونيست ها اجازه برگزاري عيد يهودي موسوم به "سبت ساره" را داد.
"تيسير ابو اسنينه" مدير اوقاف شهر الخليل، اين اقدام رژيم صهيونيستي را در راستاي يهودي سازي حرم ابراهيمي و تبديل آن به كنيسه يهوديان دانست و اظهار داشت: حرم از ساعت سه بعد از ظهر روز جمعه تا ساعت 9 شامگاه شنبه 26 اكتبر جاري بسته خواهد بود.

ابو اسنينه، اين اقدام را به منزله تجاوز به يكي از خانه هاي خداوند و بي احترامي به مقدسات مسلمانان دانست و درباره ادامه روند يهودي سازي آن توسط صهيونيست ها هشدار داد.
حرم ابراهيمي نام قديمي ترين مسجد در شهر الخليل (فلسطين) در كرانه باختري مي باشد كه به دليل اينكه پيروان اديان آسماني بر اين باورند كه مرقد حضرت ابراهيم (ع) در اين مكان مي باشد، به اين نام شهرت يافته است.
از زمان اشغال اين شهر در سال 1967 توسط رژيم صهيونيستي، اشغالگران براي نمازگزاران در اين مسجد محدوديت هاي فراواني را به وجود آورده و با روش هاي مختلف درصدد يهودي سازي آن برآمده اند.

پربیننده ترین خبرها