چرا تروریست ها به شهر "حما" در سوریه حمله کردند؟

دوشنبه 29 مهر 1392 - 16:53

العالم - کارشناسان آگاه به رویدادهای سوریه، حمله روز گذشته در شهر حمای سوریه را نشان دهنده یاس و ناامیدی تروریست ها از حمله خارجی به سوریه و ایستادگی در برابر ارتش می دانند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تروریست ها در شهر حمای سوریه، کامیونی را با بیش از 1.5 تن مواد منفجره در ورودی شرقی شهر و نزدیک یک ایست بازرسی ارتش منفجر کردند. این حادثه 37 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت که اکثر قربانیان غیر نظامی بودند.

تحلیلگران امور تروریستی روی آوردن مخالفان مسلح به هدف قرار دادن غیر نظامیان را نشانه ناامیدی تروریست ها از حمله خارجی به سوریه و ادامه جنگ با ارتش این کشور می دانند.

"یعرب خيربك"، تحليلگر سياسي سوری درباره انگيزه های این حمله می گوید: اين اقدام نشان دهنده شكست و ناكامي تروریست ها و پيشروي ارتش سوريه در حومه دمشق است؛ چون افراد مسلح از هرگونه اقدام نظامي خارجی عليه سوريه نااميد شده اند. در نهايت، پايداري و ايستادگي مردم و ارتش سوريه نیز به شكست گروه هاي مسلح منجر خواهد شد.

ادامه پيشروي های ارتش سوريه

اما در عرصه تحولات میدانی خبرنگار العالم در سوریه از پاکسازی مناطقی در حومه دمشق و پیشروی ارتش خبر داد. پس از درگیری های شدید ارتش با تروریست ها در منطقه "معظميه" حومه دمشق، نظامیان سوری توانستند مناطق اطراف را از کنترل مخالفان مسلح آزاد کنند.

ارتش سوریه همچنین در "المليحه" و "عربین" واقع در "غوطه شرقي"، مواضع تروريست ها را هدف قرار داد. در این حملات ده ها تن از عناصر "جبهه النصره" و گروه تروريستي موسوم به "گردان هاي جيش الاسلام" به هلاكت رسيدند.

20-22:35

پربیننده ترین خبرها