برنامه القاعده برای عملیات در مناطق مرزی عراق و سوریه

برنامه القاعده برای عملیات در مناطق مرزی عراق و سوریه
سه شنبه 30 مهر 1392 - 22:58

القاعده در کنار انفجارها و عملیات تروریستی روزانه در عراق، این بار به دنبال آن است که عملیات بزرگی را در شهرهای مرزی عراق و سوریه انجام دهد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس عراق دیروز از خنثی سازی حمله القاعده خبر داد که هدف از آن تصرف یک مجتمع دولتی در فلوجه واقع در شرق استان الانبار بود. عناصر مسلح القاعده به مدت چند ساعت این مجتمع دولتی را به تصرف خود در آورده بودند.
مسئولان پلیس استان الانبار تاکید کردند که محیط اطراف اداره برق و مرکز پلیس فلوجه از عناصر تروریست پاکسازی شد و هفت تن از جمله سه انتحاری از پای در آمدند؛ با کشته شدن این افراد، ثبات به شهر بازگشت.
این حمله پس از شامگاهی خونین در بغداد صورت گرفت که ده ها کشته و زخمی در انفجارهایی زنجیره ای در جای جای بغداد به ویژه منطقه حی العامل در جنوب غربی پایتخت بر جا گذاشت؛ به عقیده ناظران این حملات بیانگر تصمیم القاعده برای اجرای عملیات گسترده و بازگشت به شهرها است.
حمله تروریستی به فلوجه، چند هفته پس از موفقیت ده ها تن از عناصر مسلح در حمله به پایگاه های امنیتی در شهرک های راوه و عانه واقع در استان الانبار صورت گرفت.
القاعده، چند روز پیش تصاویری ویدیویی از تلاش های سابق عناصر این سازمان برای نفوذ به شهرها پخش کرد، که در آن ده ها تن از عناصر مسلح این گروه با خودروهایی دارای نشان نیروهای ویژه "سوات" و با لباس های نظامی تردد می کنند، و از یک پست بازرسی می گذرند و وارد مرکز شهر می شوند.
"صالح العیساوی" معاون رئیس شورای استانداری الانبار گفت: این استان به سبب فعالیت های القاعده، از نظر امنیتی در وضعی اسف بار به سر می برد زیرا عناصر این گروه ابتکار عمل را در این استان در دست گرفته اند و با توجه به گسترش گروه های مسلح و ناتوانی نیروهای پلیس در کنترل امنیت شهر، تمام تشکیلات امنیتی این استان در خطر فروپاشی است.
وی درباره وجود توطئه ای تروریستی برای ضربه زدن به امنیت استان الانبار پرده برداشت که با عملیاتی ویژه جهت حمله به سازمان های دولتی و خدماتی و مرکز پلیس در این استان آغاز می شود. این طرح با حمله به دو شهرک عانه و راوه در اواسط ماه گذشته آغاز شده است.
العیساوی، امکانات و توانمندی های القاعده در عراق و سوریه را که تحت عنوان دولت اسلامی در عراق و شام فعالیت می کند، عظیم توصیف و تاکید کرد که آن علاوه بر تلاش برای بازیابی قدرت از دست رفته خود در سال 2008، در صدد اجرای نقشه ای بزرگ از طریق تسلط بر شهرها و مناطق دو سوی مرز عراق و سوریه هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها