دولت سوریه 14زن عضو جریان های تکفیری را آزاد کرد

دولت سوریه 14زن عضو جریان های تکفیری را آزاد کرد
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 17:02

دولت سوریه بر اساس توافقی که برای آزادی شهروندان لبنانی ربوده شده در شهر اعزاز صورت گرفته بود، امروز ۱۴ زندانی زن را آزاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد که وابسته به خانواده جریان های تکفیری و تروریستی فعال در شمال سوریه هستند در حالی توسط دولت سوریه آزاد می شوند که گفته می شود رئیس سازمان اطلاعات قطر برای آزادی آنها نشست های مختلفی را در بیروت برگزار کرده بود.
بر اساس این گزارش،‌ آزادی این زن‌ها بخشی از توافقی است که برای آزادی 9 زائر لبنانی که در منطقه اعزاز واقع در شمال سوریه توسط گروهک تروریستی عاصفه الشمال - وابسته به قطر و سازمان اطلاعات ترکیه - ربوده شده بودند، صورت گرفته است.
هر چند این شهروندان لبنانی سرانجام پس از 17 ماه اسارت بر اثر مذاکرات فشرده‌ مقامات لبنانی به ویژه ژنرال عباس ابراهیم رئیس اداره امنیت عمومی لبنان با مقامات دمشق، گروگان‌گیران، مقامات دولت ترکیه و قطر آزاد شدند، اما دولت سوریه نیز در قبال آزادی این افراد با میانجی گری سیدحسن نصرالله با آزادی تعدادی از زنان وابسته به جریان های تروریستی و تکفیری موافقت کرد.

گفته می شود در این مبادله قرار است تعدادی دیگر نیز آزاد شده و به لبنان و یا ترکیه فرستاده شوند که از جمله آنها چند مامور امنیتی ترکیه هستند که با گروه های مسلح تروریستی همکاری نزدیک داشته و در مناطق مختلف سوریه بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها