اعتراف انگلیس به حضور تروریستهای این کشور درسوریه

اعتراف انگلیس به حضور تروریستهای این کشور درسوریه
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 18:32

رئیس سازمان ضدجاسوسی انگلیس به مشارکت انگلیسی ها در عملیات تروریستی در سوریه اعتراف کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در پی اعتراف مسئولان کشورهای فرانسه، بلژیک، ایتالیا درباره همراهی افرادی از این کشورها با گروه های مسلح در سوریه، "اندرو پارکر" رئیس سازمان ضدجاسوسی انگلیس نیز به مشارکت افرادی از انگلیس در عملیات گروه های تروریستی در سوریه اعتراف کرد.
خبرگزاری سوریه "سانا" به نقل از برنامه تلویزیونی اخبار راهبردی " تی.تی.آی " که به صورت هفتگی از تلویزیون فرانسه پخش می شود، اعلام کرد که پارکر در اظهار نظری عمومی که نخستین اظهارنظر او پس از تصدی پست ریاست سازمان ضدجاسوسی انگلیس است، گفت: شماری از انگلیسی ها، به همراه جریانها های تندرو، ضد دولت سوریه می جنگند.
وی از ارائه آمار و ارقام در این خصوص خودداری کرد.
پارکر سپس با ادعای رشد تندروی در میان گروه های اسلام گرای انگلیسی، به منظور ترویج اسلام هراسی در این کشور خاطرنشان کرد که سازمان هایی نظیر جبهه النصره و دیگر سازمان های مربتط با القاعده، علاقمندند که حملاتی ضد کشورهای غربی انجام دهند.
در این برنامه تلویزیونی، به نقل از منابع انگلیسی تاکید شد که حدود 100 تن از جنگجویان در حالی که در عرصه عملیات در سوریه حضور داشتند، یا پس از بازگشت به انگلیس شناسایی و رصد شدند که اکثر آن ها در لندن، بیرمنگام، بادفورد و منچستر مستقر هستند و شماری دیگر از آنان، همچنان در سوریه در حال جنگ می باشند.

26

پربیننده ترین خبرها