نظر نویسنده عمانی درباره رسانه‌های ایران

نظر نویسنده عمانی درباره رسانه‌های ایران
شنبه 4 آبان 1392 - 15:37

نویسنده و پژوهشگر اهل "عمان" با اشاره به قدرت و توانمندی رسانه‌ای ایران در رقابت با مهمترین رسانه‌های جهان، تأکید کرد که همه این توانمندی‌ها در راستای وحدت، انسجام ملت و شناساندن تصویری واقعی از ایران به جهانیان می‌باشد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عاصم الرشیدی" در مطلبی در روزنامه "عمان" تحت عنوان "ایران قدرتمندانه تهدیدات را پشت سر گذاشته" درباره سفر اخیرش به ایران نوشت: از لحظه ورود به فرودگاه با صحنه ای بسیار طبیعی روبرو شده ایم، خیابان ها بسیار شلوغ بوده و مردم بی سر و صدا در پیاده روها در رفت و آمدند و سخاوتمندانه خرید می کنند، از موزه ها بازدید می کنند و نمایشگاه های هنری برگزار می کنند...
وی افزود: به نظر نمی رسد که تهدیدات غرب آنها را (ایرانیان) نگران کرده باشد. مردم سرگرم زندگی عادی خود و برنامه ریزی برای آینده هستند.
الرشیدی خاطرنشان کرد: دیپلماتها و سیاستمداران تصریح می کنند که ایرانی ها از اراده پولادین و شکست ناپذیری برخوردارند، و توانسته‌اند تحریم ها و شرایط سخت تحمیل شده ازسوی غرب را پشت سر بگذارند.
این نویسنده عرب با اذعان به اینکه مردم ایران به دکتر روحانی رئیس جمهور خود بسیار امیداور و خوشبین هستند، خاطرنشان کرد: مقالات منتشر شده در روزنامه‌های ایران و جهان، هرازگاهی خوش‌بینی مردم ایران را نسبت به رئیس جمهور جدید منعکس می کنند.
عاصم الرشیدی با اشاره به فشارهای غرب برای توقف برنامه هسته‌ای ایران و مقاومت ایرانیان در مقابل این فشارها اظهار داشت: نتیجه مقاومت ایرانی‌ها به ثمر نشست تا جایی‌که آمریکا به طور کلی دیدگاه و مواضع خود را نسبت به مذاکرات هسته‌ای تغییر داد، و این اقدام موجب ناراحتی بسیاری از گروه‌های متخاصم ایران شده است.
الرشیدی تأکید کرد: ایرانی‌ها از تحریم ها و ناوهای جنگی باکی ندارند. پیدا است به مسیری که گام برمی دارند کاملا اطمینان دارند. یقین دارم که ایرانی‌ها به خوبی تاریخ و ابعاد راهبردی آن را خوانده‌اند و زمان تعامل یا مقابله با امپریالیسم غرب را می‌دانند.
الرشیدی در بخشی دیگری از این مقاله با اذعان به قدرت اطلاع رسانی صحیح رسانه‌های ایرانی در حوزهای مختلف خاطر نشان می‌کند: ایران دستگاه اطلاع رسانی قدرتمندی را در اختیار دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ نباید رسانه‌های ایران را تنها در حوزه دفاعی خلاصه کرد، بلکه همه توانمندی های رسانه‌ای این کشور در راستای وحدت، انسجام ملت و شناساندن تصویری واقعی از ایران به جهانیان می باشد؛ علاوه بر وجود 35 خبرگزاری و صدها پایگاه اطلاع رسانی، در همه استان‌های ایران روزنامه‌های ویژه استانی منتشر می‌شود.
وی با تمجید ازقدرت رسانه‌ای ایران به ویژه  شبکه العالم در رقابت با مهمترین رسانه‌های خارجی تاکید کرد: العالم با بهره گیری از توانمندیهای چشمگیر، تکنولوژی پیشرفته و خبرنگاران زبده، با بزرگترین شبکه‌های خبری در جهان به خوبی رقابت می‌کند. سایت این شبکه نیز اخبار و رویدادها را به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند.
گفتنی است که "عاصم الرشیدی" نویسنده این مقاله، مشاهدات خود را پس از سفر دکتر "عبدالمنعم حسنی" وزیر اطلاع رسانی و هیات همراه  به ایران به رشته تحریر در آورده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها