وفاق: "ابرهای مرگ" برای متفرق کردن عزاداران بحرینی

وفاق:
يکشنبه 5 آبان 1392 - 12:06

نیروهای امنیتی بحرین دیشب بعد از پایان مراسم ختم یکی از شهروندان در منطقه بنی جمره به طور گسترده از گاز اشک آور استفاده کردند، به صورتیکه جمعیت الوفاق این صحنه را «ابرهای مرگ» توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق تأکید کرد: تصاویر گازهای سمی که نیروهای امنیتی به شرکت کنندگان در مراسم عزاداری علی الصباغ در منطقه بنی جمره و الدراز شلیک کردند، عمق درد و رنج شهروندان را به علت استفاده وحشیانه و کورکورانه نیروهای امنیتی از گازهای سمی نشان داد.

وفاق خاطرنشان کرد، همین یک حادثه کافی است تا به دلیل درخواست سازمان های مدافع حقوق بشر برای توقف ارسال محموله بزرگی که رژیم برای دریافت آن از کره جنوبی آماده می شود، پی برد. همچنین این ماجرا، دروغ بودن ادعاهای رژیم بحرین را درباره استفاده نکردن از این گازها به منظور قتل و آزار رساندن عمدی، فاش کرد.
یک سازمان مدافع حقوق بشر اخیرا فاش کرده است که دولت بحرین قراردادی را به منظور خرید یک میلیون و 600 هزار گلوله گاز اشک آور برای سرکوب اعتراضات مردمی منعقد کرده است.

بر اساس اعلام سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر، از سال 2011 میلادی تاکنون حداقل 39 بحرینی بر اثر اصابت مستقیم گاز اشک آور و یا استنشاق گاز سمی این گونه مهمات، جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها