گزارش مهم لوفیگارو درباره مسیر قاچاق سلاح به سوریه

گزارش مهم لوفیگارو درباره مسیر قاچاق سلاح به سوریه
چهارشنبه 8 آبان 1392 - 12:56

روزنامه فرانسوی لوفیگارو تأکید کرد، عربستان سعودی و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از طریق ترکیه سلاح‌های پیشرفته‌ای را در اختیار تروریستها در سوریه قرار می‌دهند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه فرانسوی تأکید کرد: گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه سلاح های پیشرفته‌ای را دریافت کرده‌اند که هزینه آنها از سوی عربستان سعودی و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس تأمین شده.
بر اساس این گزارش، این سلاح‌های پیشرفته از طریق ترکیه و تحت نظارت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد.
"جورج مالبرونو" نویسنده و گزارشگر لوفیگارو به نقل از یکی از عناصر این گروه های تروریستی نوشت: حدود 40 تن از عناصر این گروه ها برای دریافت مخفیانه سلاح به ترکیه رفتند؛ از جمله سلاح‌های تحویل داده شده موشکهای ضد تانک است.
وی افزود: موشکهای آر پی جی 9 از انبار سلاح عربستان به وسیله هواپیما به فرودگاه اضنه منتقل شد، ما با ترکیه در خصوص حمله به اهداف مشورت می کنیم، و اکنون در خارج از سوریه نمایندگانی به عنوان مشاور نظامی داریم.
در این گزارش که در روزنامه "الجمهوریه" لبنان نیز منتشر شده، تأکید شده است که موضوع قاچاق سلاح به سوریه کاملا محرمانه است.
مالبرونون تأکید کرد؛ تروریستهای مسلح وابسته به اخوان المسلمین کانالهای ویژه ای را برای دریافت کمکهای تسلیحاتی دارند، و آنها همه تلاش خود را برای رساندن این سلاح ها به عناصر خود در سوریه به کار می گیرند تا فقط خودشان زمام امور را در جنگ سوریه در دست بگیرند.
لوفیگارو خاطرنشان کرد، هدف از تسلیح گروه های تروریستی در سوریه افزایش فشارها بر این کشور، جهت حل بحران سوریه مانند یمن است.
مالبرونو با اشاره به گزارشی که پیشتر در روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"  منتشر شده گفت: در این گزارش به نقل از منابع ویژه تأکید شده محل انبار سلاح ها و کسانی که این سلاح ها را تحویل می گیرند با جاسوسان آمریکایی هماهنگ می شود؛ اما کشورهای غربی که قبلا در خصوص تسلیح مخالفان سوریه تردید داشتند، اکنون استفاده از این سلاح ها را در اولویت قرار می دهند.
گزارشگر لوفیگارو خاطرنشان کرد، بر اساس اظهارات عناصر برخی گروه های مسلح و تروریستی در سوریه و از جمله آنها "ارتش آزاد"، غربی ها و ابزار آنها یعنی دولتهای عربی در منقطه خلیج فارس معتقدند ارسال سلاح موجب تسریع جدا شدن افراد از نظام سوریه می شود.
این روزنامه همچنین به اظهارات "لورن فابیوس" وزیر خارجه فرانسه اشاره کرد که گفته بود، بخواهیم یا نخواهیم سلاح به سوریه می رسد و غربی ها نمی توانند با تسلیح این گروه ها مخالفت کنند، چرا که سرنگونی نظام سوریه هنوز دور از دسترس است.

پربیننده ترین خبرها