تروريست ها دليل شكست السفيره را شرح مي دهند

تروريست ها دليل شكست السفيره را شرح مي دهند
جمعه 10 آبان 1392 - 21:29

تروریست های سوری پس از شکست در شهر السفیره در جنوب شرق حلب، زمین و زمان را مسئول شکست خود معرفی می کنند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همان طور که انتظار می رفت ارتش سوریه، شهر السفیره واقع در جنوب شرقی شهر حلب را پس از درگیری های سنگین آزاد کرد. در این میان سرکردگان گروه های مسلح که تجهیزات و امکانات فراوانی برای اشغال این شهر از حامیان خود گرفته بودند، به فرافکنی و متهم کردن یکدیگر پرداختند.

"حسین الخطاب" رئیس مرکز خبری المدینه وابسته به مخالفان مسلح در گفت وگو با خبرگزاری لبنانی "آسیا" ضمن این که مردم السفیره را مسئول شکست مخالفان در این شهر دانست، گفت: هیچ یک از مردم حلب برای کمک به گروه های مسلح، سلاح به دست نگرفت، در این میان هرکسی که سلاح به دست گرفت و خود را وابسته به ارتش آزاد اعلام کرد نیز در مسئولیت ناکامی گروه های مسلح در السفیره سهیم است.

الخطاب همزمان با ورود ارتش سوریه به السفیره موفق شده بود سوریه را ترک کند و به ترکیه برود. وی درباره درگیری های ارتش سوریه با عناصر مسلح در السفیره ادعا کرد: عناصر مسلحی که با ارتش سوریه درگیر شدند، مردم شهر السفیره بودند و هیچ کس برای یاری آن ها نرفت.

وی افزود: شورای نظامی از کمک به ما خودداری و ادعا کردند که از افتادن کارخانه های صنایع دفاع ارتش سوریه به دست تندروها بیمناک هستند، این در حالی است که چنین احتمالی وجود نداشت، دلیل اصلی بزدلی شورای نظامی احتمالا توافق با دولت سوریه بود تا شهر را به ارتش سوریه واگذار کنند!

رئیس مرکز خبری المدینه درباره بازتاب آزادی السفیره و افتادن آن به دست ارتش سوریه گفت: اکنون نیروهای ارتش سوریه قادر خواهند بود به سمت مناطق حومه شهر حلب شرقی پیشروی کنند، زیرا السفیره، کوتاه ترین میان بر برای ورود به حلب است. به این ترتیب ارتش سوریه خواهد توانست محاصره فرودگاه کویرس را بکشند و پایگاه الحراریه و لشکر 80 را بازپس گیرد.

وی افزود: ارتش سوریه همچنین خواهد توانست به سمت حومه شمالی حلب پیشروی کند و این در حالی است که دیگر حتی موانع جغرافیایی هم سد راه پیشروی نیروهای ارتش سوریه نخواهد بود و به این ترتیب ارتش سوریه خواهد توانست حملات هوایی و توپخانه را در دستور کار قرار داده و زمینه را برای ورود نیروهای پیاده خود فراهم کند.

الخطاب تاکید کرد: به این ترتیب باید گفت، گروه های مخالف دولت سوریه برای السفیره، که از جایگاهی راهبردی و حیاتی برخوردار بود، مجبور خواهند بود خون گریه کنند.

وی با بیان این که عناصر مسلح مستقر در السفیره پس از تمام شدن مهماتشان مجبور به عقب نشینی شدند، تصریح کرد گروه های مخالف سوریه هیچ برنامه ای برای بازپس گیری السفیره ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها