پشت پرده اعتراضات دانشگاه های مصر

پشت پرده اعتراضات دانشگاه های مصر
جمعه 10 آبان 1392 - 22:16

منابع مطلع می گویند اخوان المسلمین با اجیر کردن جنایتکاران قصد به آشوب کشیدن دانشگاه ها را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوضاع گردشگری مصر آرامش و ثبات خود را به صورت چشمگیری بازمی یابد، به صورتی که به راحتی می توان این انتقال سریع به سمت ثبات را در مصر مشاهده کرد. در واقع مصر در پی آن برآمده است که با وجود چالش های بزرگی که پس از سقوط اخوان المسلمین دامنگیر این کشور شده است، جایگاه بین المللی و منطقه ای خود را بازیابد.

در ادامه گزارش پایگاه خبری المنار فلسطین آمده است که روند عادی زندگی بر مصر حاکم شده است، این روند را می توان به وضوح در استان های مختلف مشاهده کرد. آرامش باعث احیای صنعت گردشگری شده، صنعتی که یک سوم بودجه مصر را تامین می کند.

در این میان سازمان های امنیتی و نیروهای ارتش در مبارزه با عناصر تکفیری و تروریستی به موفقیت های پیاپی دست می یابند و مقابله با تروریست ها در دستور کار ارتش قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید شبکه های ماهواره ای حامی دشمنان ملت مصر هر اعتراض پراکنده ای را در کشور به صورت گسترده پوشش رسانه ای می دهند.

در همین راستا به تازگی تحولاتی در دانشگاه ها رخ داده است و این رسانه ها خرابکاری ها در دانشگاه را به مثابه اعتراض پوشش دادند. اما این گونه اقدامات خرابکارانه با برخورد خودجوش دانشجویان مواجه شده است. دانشجویان سعی می کنند مقابل بروز آشوب را در دانشگاه ها بگیرند و آنچه را که در حادثه تیراندازی در یکی از کلیساهای حی الوراق در قاهره روی داد را در نطفه خفه کنند.

در پایان این گزارش آمده است: تحقیقات صورت گرفته در خصوص برخی از  موارد تیراندازی حاکی از آن است که گروه های نزدیک به اخوان عده ای را اجیر کرده است و این کار با همکاری سازمان های اطلاعاتی بیگانه نظیر ترکیه و قطر انجام می شود و هدف به آشوب کشیدن دانشگاه ها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها