روزنامه گاردین: وبا از سوریه به ترکیه و اروپا رسید

روزنامه گاردین: وبا از سوریه به ترکیه و اروپا رسید
شنبه 11 آبان 1392 - 09:33

روزنامه گاردین از پدیده خطرناکی خبر داد و نوشت برخی از بیماری های واگیردار که در سوریه پدید آمده است مانند اسهال خونی و تیفوئید به علت عبور بیماران از مرزها به ترکیه در جنوب اروپا شیوع یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارشی که در این روزنامه با عنوان «فاجعه انسانی در سوریه به ترکیه و فراتر از آن گسترش می یابد» منتشر شده، وضعیت یک خانواده سوری توصیف شده است.

این خانواده از مرزها عبور کرده است به این امید که درمانی برای بیماری دختر کوچک شان پیدا کند. این دختر بچه به بیماری مبتلا شده است که پزشکان در شهر قامشلی نتوانستند آن را درمان کنند.

این تنها خانواده ای نیست که از مرزها عبور کرده و این مسئله باعث نگرانی محافل پزشکی در ترکیه شده است.
منابع پزشکی در دیاربکر می گویند مرز ترکیه و سوریه 850 کیلومتر است و شهروندان بدون اینکه وضعیت سلامت و بهداشتی آنها بررسی شود، از مرزها عبور می کنند و برای اطمینان حاصل کردن از وضعیت بهداشتی افرادی که از مرزها عبور می کنند، ابزاری وجود ندارد. 
پزشکان در مناطق مرزی از ضعف امکانات پزشکی برای مبارزه با شیوع بیماری هایی مانند حصبه، تیفوئید و سل که شیوع آنها آغاز شده است، گله مند هستند. 

پیش از این نیز سازمان پزشکان بدون مرز و سازمان بهداشت جهانی در گزارشی تاکید کرده بودند که وبا، فلج اطفال و برخی دیگر از بیماری ها پس از یک دهه از ریشه کن شدن آنها در سوریه به مناطق مختلف این کشور به خصوص مناطقی که در کنترل گروه های تروریستی مسلح است بازگشته و گسترش آن می تواند خطرات بسیاری به همراه داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها