فردا خورشید رخ برمی تابد!

فردا خورشید رخ برمی تابد!
شنبه 11 آبان 1392 - 18:57

العالم- پدیده خورشید گرفتگی روز یکشنبه دوازدهم آبان ماه در بخش هایی از قاره آمریکا ، آفریقا و آسیا ، از جمله ایران قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خورشید گرفتگی مذکور از جنوب شرقی آمریکا آغاز می‌شود و با عبور ازاقیانوس اطلس به قاره آفریقا می‌رسد و در این قاره از کشورهای گابن، کنگو، اوگاندا، کنیا و اتیوپی عبور خواهد کرد و نهایتا در شرق آفریقا با غروب خورشید پایان می‌گیرد.

در زمان گرفت کامل خورشید در ایران در حال غروب کردن است و تنها 2 ساعت و 28 دقیقه این پدیده در بخش‌های غربی ایران قابل مشاهده خواهد بود.

طولانی‌ترین زمان گرفت کامل در 330 کیلومتری جنوب غربی لیبریا خواهد بود که مدت زمان آن یک دقیقه و 40 ثانیه است. در این زمان عرض سایه 47 کیلومتر است به این معنا که در بازه 47 کیلومتری می‌توان خورشید گرفتگی را به طور کامل مشاهده کرد.

این خورشید گرفتگی در مناطقی از غرب ایران به صورت جزئی قابل مشاهده خواهد بود و در بخش های مرکزی و غربی دقایقی قبل از غروب ، ماه بخشی از خورشید را پوشانده و همزمان با گرفتگی ، خورشید غروب می کند. شروع گرفت در ایران به وقت شهر زنجان در ساعت 16 و 50 دقیقه آغاز می‌شود و بیشترین مقدار گرفت در ساعت 17 و 30 دقیقه قابل مشاهده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها