صهیونیستها از همسایگان ایران چه می خواهند؟

صهیونیستها از همسایگان ایران چه می خواهند؟
يکشنبه 12 آبان 1392 - 21:19

زنیف الکین، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جلسات توجیهی ویژه ای را برای سفرای این رژیم در کشورهای مجاور ایران برگزار کرده است تا آنها را برای تلاش در جهت تحکیم روابط این کشورها با این رژیم در ازای دریافت کمک های نظامی و اطلاعاتی توجیه کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه عبری "والا" با اشاره به این جلسه محرمانه افزود: در زمانی که ایران با مذاکرات هسته ای خود به غرب نزدیک می شود؛ اسرائیل به شدت تلاش می کند تا با کشورهای آسیای میانه و بخصوص همسایگانی که مرز مشترک با ایران دارند توافقاتی صورت دهد.
در همین خصوص معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که در غیاب وزیر، سرپرست این وزارتخانه محسوب می شود، دیروز در گرجستان با سفرای رژیم صهیونیستی در این کشورها و بخصوص 5 کشور همسایه ایران نشست برگزار کرد تا چگونگی تحکیم روابط با این کشورها با هدف مقابله با برنامه هسته ای ایران را بررسی کند.
در این جلسه محرمانه سفرای رژیم صهیونیستی در آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان یعنی سه کشوری که به صورت مستقیم با ایران مرزهای مشترک دارند و نیز سفیران قزاقستان و گرجستان که مرزهای مشترک ندارند اما کشورهای مهم و موثری در منطقه هستند، شرکت داشتند.
جلسه مزبور دیروز در تفلیس پایتخت گرجستان و به موازات دیدار الکین، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، از این کشور برگزار شد.
الکین در این نشست مواضع و واکنش های این کشورها را در قبال دولت جدید ایران، مذاکرات تهران با کشورهای غربی و نیز راههای تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی این کشورها با تل آویو را بررسی کرد.
سایت والا خاطرنشان کرد بر اساس گزارش ها تل آویو از کشورهای همسایه ایران برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی استفاده می کند. قبلا هم سایت فارین پالیسی اعلام کرده بود که اسرائیل قصد دارد از پایگاههای آذربایجان برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران استفاده کند.
سایت والا افزود: اقدام الکین در کشورهای همسایه ایران چیز جدیدی نیست زیرا اسرائیل برای مقابله با ایران روی این کشورها حساب خاصی باز کرده است.

درماه گذشته هم نتانیاهو نخست وزیر این رژیم طی سفر خود به امریکا با وزیر خارجه ترکمنستان دیدار کرد.
رژیم صهیونیستی دو سال قبل برای اولین بار سفارتخانه خود را در ترکمنستان افتتاح کرد. اگرچه ترکمنستان یک کشور اسلامی است اما به خاطر هم مرز بودن با ایران برای تل آویو حائز اهمیت است.
سایت والا خاطرنشان کرد: متن گفتگوی الکین با سفرای رژیم صهیونیستی هرگز منتشر نخواهد شد اما به مرور زمان احتمالا شاهد نزدیک شدن این کشورها به مواضع اسرائیل در ازای بسته ای از کمک های نظامی و اطلاعاتی پیشکشی تل اویو خواهیم بود.
 

پربیننده ترین خبرها