العالم: عملیات مهم ارتش سوریه در حلب

العالم: عملیات مهم ارتش سوریه در حلب
چهارشنبه 15 آبان 1392 - 23:21

خبرنگار شبکه العالم در سوریه از عملیات مهم ارتش این کشور برای پاکسازی حومه شرقی و جنوبی حلب خبر داد.

حسام زیدان خبرنگار العالم در سوریه خاطرنشان کرد: ارتش در حومه شرقی و جنوبی حلب با تروریست ها در محله های جنوبی و شرقی منطقه تل عرم و تل حاصل درگیر است؛ و پیش بینی می شود این مناطق بعد از محاصره به زودی تحت کنترل ارتش در آیند. این مناطق از مهمترین مناطق در دست سیطره تروریست هاست که پاکسازی آنها از وجود تروریستها به معنای سیطره بر تمامی محلات جنوبی حلب می باشد.

وی افزود:  دیروز بیش از 23 گلوله خمپاره به مناطق مختلف دمشق و حومه آن اصابت کرد که از آن جمله می توان به مناطق مدحت پاشا،باب مصلى، محله المالكی،البرامكه،الزاهره،برزه،جرمانا و شهرداری را نام برد.
حسام زیدان خاطرنشان کرد: ارتش در حال پیشروی در چندین محور در السبینه در محور جنوبی دمشق است که از مهمترین مناطق تحت سیطره تروریست ها و حلقه اتصال غوطه شرقی وغربی و محل تامین اسلحه و مهمات و عبور و مرور تروریست ها به سمت الحجیره و یرموک به شمار می آید.
وی تأکید کرد: در ریف شمالی دمشق هم ارتش چندین مقر تروریست ها را در النبك،الجريجير، يبرود و حوش عرب هدف قرار داد که در نتیجه آن عبدالرحمان حمرا از خطرناک ترین تروریست های آن منطقه به هلاکت رسید.
حسام زیدان گفت: ارتش همچنین در منطقه الحوله در حمص و الرستن و تلبیسه در حال پیشروی است و در حومه شرقی نیز عملیات تامین امنیت جاده  منتهی به حلب را ادامه می دهد ضمن آن که در القلمون و تدمر تا مرزهای عراق راه ارتباطی تروریست ها را قطع کرده است.
از سوی دیگر "حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق، گفت: اخبار جدیدی از انفجار در شهر سویدا به دست رسیده اما هنوز در جریان جزئیات قرار نگرفته ایم و البته مشخص بود که مردم این شهر به دلیل داشتن مواضع حمایت آمیز از دولت و نظام و مخالفت با دخالت بیگانگان، در معرض خطر قرار دارند.
وی درباره انفجار امروز دمشق نیز افزود: تا کنون 8 نفر کشته و 34 نفر مجروح شده اند و این نشان می دهد این انفجارها که ناشی از حملات خمپاره ای از نوع سنگین بود، زیرا چند گلوله خمپاره دیگر هم در بازار الحریق و منطقه باب المصلی و محله البرامکه و المیدان منفجر شد که فقط موجب مجروح شدن چند تن از شهروندان و به بارآمدن خسارات مادی گردید.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد تروریست ها بر شدت حملات خمپاره ای خود به محله های دمشق افزوده اند تا گروهک هایی را محاصره آنها لحظه به لحظه تنگ تر می شود پوشش دهند؛ و درگیری ها در محله السبینه در منطقه زینبیه و شهرک الملیحه از این نوع است.
 

پربیننده ترین خبرها