ژنو 2 قبل از سال جدید میلادی برگزار خواهد شد

ژنو 2 قبل از سال جدید میلادی برگزار خواهد شد
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 08:04

العالم - سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از تلاش برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 در باره سوریه قبل از شروع سال جدید میلادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم فرهان حق درگفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: اخضر ابراهیمی به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه تلاش می کند تا قبل از آغاز سال جاری میلادی کنفرانس ژنو 2 برگزار شود.

سخنگوی بان کی مون با اشاره به دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با معاونان وزرای خارجه آمریکا و روسیه، گفت : ابراهیمی در پایان این نشست تاکید کرد که سازمان ملل خواهان برگزاری هر چه سریعتر کنفرانس ژنو 2است.

فرهان حق تصریح کرد دبیرکل سازمان ملل به همراه سایر مقام های این نهاد بین المللی مشتاقانه در انتظار برگزاری کنفرانس ژنو 2 هستند هر چند که هنوز تاریخ قطعی آن مشخص نشده است.

وی اظهار کرد : اخضر ابراهیمی با معاونان وزرای خارجه آمریکا و روسیه و همچنین نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت در خصوص برگزاری کنفرانس ژنو 2 گفت وگوهای بسیار مفصلی انجام داده است.

سخنگوی بان کی مون خاطر نشان کرد همچنین به منظور فراهم نمودن مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2، اخضر ابراهیمی با سفر به کشورهای همسایه سوریه، رایزنی های بسیار فشرده ای با مقام های این کشورها انجام داده است.

فرهان حق خاطر نشان کرد

دولت بشار اسد آمادگی خود را برای حضور بدون پیش شرط در کنفرانس ژنو 2 اعلام کرده است اما برخی از رهبران گروههای مخالف با تعیین چند پیش شرط، برگزاری این نشست را با دشواریهایی روبرو کرده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها