واکنش مصربه اظهارات اردوغان درباره محاکمه مرسی

واکنش مصربه اظهارات اردوغان درباره محاکمه مرسی
پنج‌شنبه 16 آبان 1392 - 12:20

العالم - سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر خاطر نشان کرد که قاهره در روابط خود با آنکارا با توجه به مواضع متناقض و اظهارات اخیر نخست وزیر این کشور بازنگری خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ایهاب بدوی در کنفرانسی مطبوعاتی، در واکنش به اظهارات مقام های ترکیه در خصوص محاکمه محمد مرسی اعلام کرد که پس از محاکمه مرسی، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، اظهاراتی را بیان کرد که نشان دهنده نگاه تنگ بینانه حزبی رجب طیب اردوغان به مصر است.

بدوی با تاکید بر تمایل مصر برای حفظ روابط تاریخی میان دو کشور و دو ملت، به تبعات منفی مواضع متناقض ترکیه در قبال مصر اشاره کرد و افزود: اظهارات مقامات ترک در زمانی مطرح شد که درخواست هایی برای بازگشت سفیر مصر به آنکارا مطرح شده بود.

اردوغان در سخنرانی اخیر خود علامت چهار انگشت را به نشانی پیروزی اخوان المسلمین مصر نشان داده بود.

نشان چهار انگشت اشاره ای است به میدان رابعه العدویه (رابعه یعنی چهار)، پس از اینکه ارتش به زور آنها را از محل تحصنشان در این میدان بیرون کرد، چهار انگشت به نشانه اخوان المسلمین بدل شده است.

ایهاب بدوی به اهمیت رابطه مصر با روسیه به عنوان کشوری بزرگ اشاره و خاطر نشان کرد روسیه همواره در کنار ملت مصر قرار داشته است و مصر این نقش را ارج می نهد و به حفظ روابط تاریخی با مسکو پایبند است.

سخنگوی رسمی نهاد ریاست جمهوری مصر درباره روابط مصر با کشورهای جهان به ویژه پس از انقلاب "ژوئن" تصریح کرد که در روابط خود با دیگر کشورها به خصوص آمریکا بر اساس منافع ملی خود عمل می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها