روسیه اظهارات آمریکایی ها در مورد سلاح شیمایی را رد کرد

روسیه اظهارات آمریکایی ها در مورد سلاح شیمایی را رد کرد
جمعه 17 آبان 1392 - 16:36

الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: به نظر ما اظهارات مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه سوریه از ارایه اطلاعات مربوط به انبارهای سلاح شیمیایی خودداری می کند، بی اساس است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، لوکاشویچ روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: این گونه اظهارات بی پایه و اساس را می توان بی احترامی به فعالیت های جاری سازمان مسوول در سوریه (سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی) تفسیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین از برنامه کشورش برای ادامه تحویل کمک های انسان دوستانه به آوارگان سوری خبر داد.

لوکاشویچ با استناد به آمار سازمان ملل متحد مبنی بر وجود 5/6 میلیون بی خانمان در سوریه اضافه کرد: آوارگان و بی خانمان ها در سوریه به مواد غذایی و دارویی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه دولت سوریه در تلاش برای ارایه کمک به آوارگان این کشور است، ادامه داد: گروه های مسلح تروریست مسوول وضعت انسانی جاری در سوریه هستند.

وی گفت: ارایه کمک های انسانی به نیازمندان در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح معارض با موانعی مواجه است.

وی یادآور شد: پایان درگیری های مسلحانه در سوریه می توانند مشکلات موجود در زمینه ارایه کمک های انسان دوستانه به آورگان و بی خانمان های در این کشور را حل و فصل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها