آیا عربستان به زرادخانه هسته ای دست یافته است؟

آیا عربستان به زرادخانه هسته ای دست یافته است؟
شنبه 18 آبان 1392 - 12:16

افشای همکاری های هسته ای عربستان سعودی و پاکستان روز به روز وارد مراحل جدیدی می شود.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرمایه گذاری عربستان سعودی در برنامه هسته ای پاکستان برای در اختیار داشتن بمب اتم مورد توجه رسانه های غربی و صهیونیستی قرار گرفته است. بر این اساس عربستان در مقابل حمایت های مالی خود از پاکستان این وعده را دریافت کرده است که هرگاه نیاز به بمب اتمی داشته باشد، پاکستان به سرعت نیاز آل سود را برآورده کند.

ایلاف نوشت: حتی گفته می شود که ژنرال اشفق کیانی فرمانده ارتش پاکستان به این منظور چند کلاهک هسته ای برای عربستان سعودی آماده کرده است.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" این موضوع را به دقت مورد بحث و بررسی قرار داده است. مطالب هاآرتص گزارش ماه ژوئیه دیلی تلگراف انگلیس را خاطر نشان می کند که از پایگاه محرمانه موشک های زمین به زمین عربستان سعودی خبر داده است.

تلگراف می نویسد ساخت این پایگاه 5 سال طول کشید و عربستان موشک های بالستیک "دی اف 3" را با برد 2500 تا 4500 کیلومتر در آن جا داده است. این موشک ها می توانند کلاهکی به وزن 2 تن را با خود حمل کند.

دیلی تلگراف همچنین از چند سکوی موشکی دیگر در شمال و شرق این کشور خبر داده و می افزاید: برخی از سکوها به موشک " دی اف 3 ای" که پیشرفته تر هستند، مجهز شده است. این موشک ها ساخت چین هستند و 2800 تا 4000 کیلومتر برد دارند.

کارشناسان می گویند اگرچه موشک های دی اف 3 ساخت دهه 80هستند، اما قابلیت حمل کلاهک هسته ای را برخوردارند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیس نیز به نقل از مقامات ارشد ناتو گزارش می دهد: برخی شواهد از وجود سلاح اتمی ساخت پاکستان برای عربستان حکایت دارد و عربستان منتظر دریافت این سلاح ها است.

گری سیمور که تا چند هفته پیش بلندپایه ترین مشاور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در عرصه مقابله با تسلیحات کشتار جمعی بود، می گوید: سعودی ها معتقدند پاکستان هر وقت لازم باشد، بمب اتمی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

جولیان بورگر روزنامه نگار مشهور گاردین چندی پیش گفته بود که عربستان 60 درصد هزینه برنامه هسته ای پاکستان را تامین می کند و در عوض یک زرادخانه هسته ای کوچک متشکل از  5 تا 6 بمب دریافت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها