پلیس مصر امنیت مراسم عاشورا را تأمین نمی کند

پلیس مصر امنیت مراسم عاشورا را تأمین نمی کند
شنبه 18 آبان 1392 - 15:21

يك منبع آگاه در اداره امنیت استان الجیزه مصر به شیعیان این کشور درباره برگزاری مراسم روز عاشورا بویژه در مناطقی که سلفی ها جمعیت زیادی دارند، هشدار داد .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت مصری "الشروق" به نقل از این منبع اعلام کرد: با توجه به پراکندگی و معلوم نبودن مکان های برگزاری مراسم عاشورا، پلیس برنامه ای برای تامین امنیت این مراسم ندارد،  مگر آن که احساس کند خطری عزاداران را تهدید می کند .
وی تأکید کرد که ممکن است جنایتی که ژانویه گذشته (در ایام نیمه شعبان) در روستای زاویه ابو مسلم رخ داد، در مراسم روز عاشورا نیز تکرار شود.
"شیخ حسن شحاته" از بزرگان شیعیان مصر و 3 نفر دیگر از همراهانش ژانویه گذشته در مراسم نیمه شعبان به دست سلفی های تندرو به شهادت رسیدند و اجساد آن ها مثله شد.
در همین راستا سرویس های امنیتی الجیزه شامگاه دیشب دو نفر از متهمان قتل شحاته و همراهان اش را دستگیر کردند.
سرتیپ محمود فاروق، مدیر تحقیقات جنایی استان الجیزه، در این زمینه گفت: یکی از دو متهم در خانه ای واقع در زمین های زراعی پشت روستای زاویه ابو مسلم مخفی شده بود و پلیس توانست با کمین های لازم آن دو  را دستگیر کند.

اسامی دو متهم بازداشت شده ر. م 33 ساله و  ت. ف 22 ساله اعلام شده است. این دو نفر به تحریک افراد حاضر در محال حادثه به کشاندن اجساد شهدای مذکور روی زمین متهم هستند.
یک منبع امنیتی در اداره امنیت الجیزه نیز گفت: متهم اصلی با سلاح سرد در کشتن شیعیان دست داشته و برخی اهالی روستا را به مثله کردن اجساد  قربانیان تشویق کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها