دستگیری تروریستهای سعودی درترکیه

دستگیری تروریستهای سعودی درترکیه
شنبه 18 آبان 1392 - 16:26

منابع نزدیک به سازمانهای تروریستی در سوریه اعلام کردند که نیروهای ترکیه هفته قبل، دو فرد مسلح (تروریست) سعودی را به نامهای خالد و عمر الحربی که برای پیوستن به گروه های مسلح در حال عزیمت به سوریه بودند، دستگیر کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع خاطرنشان کردند که دستگیری این دو بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی مقامهای عربستان صورت گرفته است و منزل دو فرد مزبور در عربستان نیز مورد بازرسی نیروهای امنیتی آن کشور قرار گرفت.
این منابع افزودند: ترکیه در صورت ضرورت یا درخواست یک کشور آماده دستگیری تروریستهای مسلح در سوریه به ویژه اتباع عربستان است.
آنان در گفت وگو با خبرگزاری آسیا گفتند: ترکیه از مدتی قبل تردد افراد مسلح در خاکش را محدود ساخته و موانعی در مسیر انتقال آنان به مرز سوریه اعمال کرده است.
این خبرگزاری دو ماه قبل نیز از دستگیری راکان الرمیحی تبعه عربستان و از رهبران بارز گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) توسط نیروهای ترکیه خبر داده بود.
صالح مسلم رییس حزب اتحادیه دموکراتیک کُرد سوریه به روزنامه طرف ترکیه گفت: آنکارا حمایت از گروه های مرتبط با القاعده در مرز سوریه را متوقف کرده است.
وی افزود: ما خواستار روابط دوستانه با ترکیه هستیم و استقلال یا فدرالیسم نمی خواهیم. موفقیتهای حزب کارگران کردستان در برابر گروههای مسلح به خاطر توقف حمایت دولت ترکیه از گروههای مزبور است.
مسلم ادامه داد: فشارهای خارجی نیز در این زمینه تاثیر داشته است به ویژه که گروههای مسلح، ترکیه را تهدید می کنند.

ترکیه یکی از مسیرهای اصلی ورود تروریستهای مسلح به سوریه و امدادرسانی به گروه های تروریستی است. این کشور همچنین در مناطق مرزی خود پایگاه هایی را برای آموزش افراد مسلح و تجهیز و اعزام آنها به سوریه ایجاد کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها