ویرانی های وحشتناک "هایان" در فیلیپین + عکس

ویرانی های وحشتناک
يکشنبه 19 آبان 1392 - 11:08

توفان سهمگین در فلیپین و گردباد "هایان" بر اساس تصاویر و گزارش های منتشر شده، فاجعه انسانی بزرگی را برای این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش ها حاکی است که گردباد حاصل از اين توفان سرعتی نزديک به ۳۲۰ کيلومتر در ساعت داشته و تاکنون ميليون‌ها نفررا وادار به گريختن از محل سکونت خود کرده است. سرعت وزش این گردباد هنگام عبور از روی خشکی نیز بین ۲۳۵ تا ۲۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
جزیره لیته و شهر ساحلی تاکلوبان بیشترین صدمه را دیده اند و رييس پليس استان طوفان زده لیته (Leyte) اعلام کرد که به نظر می رسد ۱۰ هزار نفر در اين منطقه جان خود را از دست داده باشند .
مقامات فیلیپین نیز اعلام کردند که در جزیره سمر در شرق کشور دست کم ۳۰۰ نفر بر اثر توفان کشته شده و 2 هزار نفر نیز مفقود شده اند .
در همین حال صلیب سرخ جهانی در فیلیپین اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش هایی است که شمار کشته شدگان را به بیش از هزار نفر تخمین زده اند.
مقامات فیلیپین، ویرانی ها را وحشتناک و آن را یک فاجعه انسانی قلمداد کردند. فرودگاه مانیل، پایتخت فیلیپین، به گونه ای آسیب دیده که تنها هواپیماهای نظامی می توانند پرواز کنند.
حدود 15هزار نیروی ارتش در شهر های آسیب دیده مستقر و حدود ۱۷۰ هزار سرباز هم برای رساندن کمک های اضطراری در ویتنام بسیج شده اند. اما تلاش برای کمک رسانی به مناطق دوردوست به دلیل ویرانی های به بار آمده بسیار دشوار است.
از کسانی که در نواحی کم ارتفاع ساحلی زندگی می کنند خواسته شده است که به پناهگاه های مخصوصی که در ارتفاعات قرارگرفته است، بروند.
براساس گزارش های منتشر شده، این گردباد دوشنبه بعد از ظهر (20 آبان ماه) به جنوب هانوی در ویتنام خواهد رسید ولی از سرعت آن کاسته می شود در همین حال با نزدیک شدن گردباد هایان به ویتنام مقامات این کشور 200 هزار نفر را از نواحی مرکزی این کشور خارج کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها