اعتراف به قاچاق سلاح برای جنگ با شیعیان یمن + فیلم

يکشنبه 19 آبان 1392 - 16:34

در ادامه درگیری‌ها میان گروه انصار الله وابسته به حوثی ها و تکفیری ها در منطقه کتاف استان صعده؛ حوثی ها چند قاچاقچی سلاح را با مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات به دام انداختند.

خبرنگار شبکه العالم از یمن روز یکشنبه گزارش داد، منابع مرتبط به حوثی ها از درگیری انصارالله با گروه های تکفیری و وارد شدن خسارتهای سنگین به عناصر مسلح خبر می دهند.

«عبد السلام الصلیحی» عضو ارشد انصار الله، به خبرنگار العالم گفت: همه اهالی استان صعده مانند سد محکمی در برابر تکفیری های اجنبی چه در «دماج» یا کتاف ایستاده اند و به فضل خداوند پیروزی های بزرگی را رقم خواهند زد.

در همین راستا گروه های مسلح وابسته به آل احمر همچنان استان صعده و برخی مناطق دیگر را برای چهارمین روز متوالی محاصره کرده اند. آن ها مانع ورود مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه مردم شده و از ورود مردم به این استان و یا خروج آنها جلوگیری می کنند. این اقدامات خشم مردم استان را علیه آل احمر و دولت یمن برانگیخته است.

«عبد العزیز الملحقی» عضو ارشد دیگر انصارالله به العالم گفت: باندهای مسلح آل احمر مسیرهای منتهی به صعده را در حوث، حرض و دیگر مناطق مسدود کرده اند و به همین خاطر شماری از بیماران در راه جان داده اند.

از سوی دیگر انصار الله چندین قاچاقچی را که تلاش داشتند به دماج و مناطق تحت کنترل تکفیری ها سلاح ارسال کنند، بازداشت کرده اند. قاچاقچی های بازداشت شده به دریافت سلاح از منابع خارجی اعتراف کرده اند و برخی دیگر می گویند تسلیحات را از واسطه هایی در داخل پادگان های ارتش و علی محسن الاحمر دریافت کرده اند.

در میان سلاح های کشف شده 350 خمپاره 120 میلیمتری، 200 خمپاره 82 میلیمتری و 120 صندوق گلوله 12 میلمیتری به چشم می خورد.

این تحولات در حالی روی می دهد که خبرگزاری رویترز از اجرایی شدن توافقنامه آتش بس در منطقه دماج خبر داده است.

10-08:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها