آغاز عملیات پاکسازی حلب

آغاز عملیات پاکسازی حلب
دوشنبه 20 آبان 1392 - 11:41

یک کارشناس امور راهبردی عرب از آغاز نبرد پاکسازی حلب پس از موفقیت ارتش سوریه در بازپس گیری شهر السفیره خبر داد.

«طالب ابراهیم» روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: گروههای مسلح در حومه حلب به ویژه درجنوب شرق به طورکامل متلاشی شده اند و قادر به ادامه درگیری نیستند و باید گفت که نبرد آزاد سازی حلب با پیروزی ارتش سوریه در شهر السفیره آغاز شد.

این تحلیلگر امور راهبردی سوری افزود: اهمیت پایگاه نظامی لشکر80، تل عرن و النقارین و سایر مناطق حومه حلب که اکنون در کنترل ارتش سوریه قرار دارند، به خاطر مشرف بودن این مناطق بر بزرگراه حلب است. در حال حاضر امنیت به بخش های زیادی از این بزرگراه تا منطقه سلمیه بازگشته است.

طالب ابراهیم خاطرنشان کرد: لشکر 80 در حدفاصل السفیره و فرودگاه حلب واقع شده است و می تواند السفیره و اطراف آن را تحت پشتیبانی قرار دهد. این پایگاه بعد از استقرار قریب الوقوع تانک های ارتش قادر خواهد بود افراد مسلحی که فرودگاه حلب و فرودگاه النیرب را محاصره کرده اند، هدف قرار دهد. اینگونه امنیت در ورودی شهر حلب تامین خواهد شد و ارتش می تواند با دریافت کمک های پشتیبانی لازم از حومه شرقی به سمت شمال حلب حرکت کند.

طالب ابراهیم ادامه داد: در حال حاضر ارتش در منطقه «حندرات» و نزدیک مرکز آموزش نیروهای پیاده نظام در منطقه المسلمیه مستقر است و باید گفت که هم اکنون نبرد شمال حلب آغاز شده است. راهبرد ارتش این است که گروه های مسلح از اطراف شهر حلب بیرون رانده  شوند و بقیه در داخل شهر تحت محاصره قرار گیرند.

این تحلیلگر امور راهبردی سوری در بخش دیگری از سخنانش درباره سرپیچی "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) از "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده گفت: داعش نماینده منافع ترکیه و قطر است و یک گروه تروریستی، جنایتکار و تکفیری به شمار می رود درحالی که جبهه النصره به طور مستقیم دنباله روی بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است.

طالب ابراهیم با اشاره به اختلافات و درگیری ها بین گروه داعش و جبهه النصره که حتی به عملیات انتحاری کشیده شده است، پیش بینی کرد درگیری های شدیدی بین دو طرف روی دهد.

وی  گفت: دولت سوریه و عراق و همه طرفهای مخالف با تروریسیم در جهان، از درگیری داخلی جریانهای وابسته به القاعده، سود خواهند برد.


10-22:55

 

پربیننده ترین خبرها